SMV:Digital er et omfattende initiativ, administreret af Erhvervsstyrelsen, som tilbyder små og mellemstore virksomheder en række muligheder for økonomisk støtte. Virksomheder kan ansøge om tilskud gennem forskellige tilgængelige puljer. Disse midler kan benyttes til privat rådgivning, investering i IT og teknologi samt til at styrke ledelses- og medarbejderkompetencer inden for digitale områder.
De digitale kompetencer kan udvikles inden for områder som e-handel, automatisering og digital sikkerhed, eller inden for andre områder, der kan accelerere virksomhedens vækst og udvikling. SMV:Digital tilbyder dermed en bred vifte af støttemuligheder, der kan skabe de nødvendige forudsætninger for en virksomheds succesfulde digitale transformation.
SMV:Digital tilbyder din virksomhed muligheden for at ansøge om støtte til digitale initiativer, som kan omfatte digitale initiativer som Automatisering, RPA, Proces Mining, Work Flow, System Development, Datadrevet Innovation, web-baserede løsninger eller andre relevante vækstfremmende tiltag.
Allokeringen af midler sker efter først-til-mølle-princippet, så hold øje med puljerne og du kan læse mere om detaljerne på SMV:digital.dk
Vi hjælper dig med at:
- Identificere og afgrænse projektet med en gratis foranalyse.
- Hjælp til at udfylde din SMV:Digital ansøgning.
- Gennemføre projektet inden for SMV:Digitals afsatte rammer.
- Afslutning af forløbet hos SMV:Digital.
Tilmeld dig nu via formularen eller klik på kontakt os herunder og få hjælp til ansøgningen. Vi lægger en gratis foranalyse oveni, der giver dig et overblik over hvilke benefits du kan forvente at få ud af dit digitale projekt.
Kontakt os nu og få en gratis digital foranalyse.
Kontakt os
Her er 3 værdifulde råd når du søger en af puljerne:
Klarlæg din position
Det er gavnligt at få en klar forståelse af, hvor langt din virksomhed er i sin digitale omstilling. Vi kan hjælpe dig med en vurdering af dit digitale potentiale og hjælpe dig med at definere startpunktet.
Start i god tid
Jo tidligere du begynder, jo hurtigere kan vi forberede din ansøgning, desto større er chancerne for godkendelse af dit projekt, og at puljerne ikke allerede er udtømte.
Udfordr det konventionelle
Ved igangsættelse af et digitaliseringsprojekt er det essentielt at forsøge at bryde med de gamle vaner. Kun ved at udfordre status quo kan de bedste resultater opnås, så tænk stort allerede fra begyndelsen.
For at kunne ansøge skal din virksomhed leve op til følgende krav:
- 3-249 årsværk i seneste afsluttede regnskabsår
- Omsætning på minimum 2 mio. kr. i seneste aflagte årsregnskab
- En businesscase, der beskriver formålet med et digitalt projekt.
Hvorfor du skal vælge Sopra Steria som partner
Sopra Steria har er et af nordens førende kompetence miljøer indenfor digitaliseringsprojekter og Business Automation, hvor vi er en strategisk fokuspartner med den globalt førende RPA-leverandør UiPath.
Udover udvikling (System Development) har vi stort fokus
på at etablere de rette udviklingsteams, definere mål og strategi, samt, hos vores kunder, uddanne interne ressourcer indenfor automation.
Udover UiPath udvikler vi også løsninger på Microsoft Power Platformen, Azure eller andre lavkodeværktøjer, vi udvikler også løsninger der bruger funktionalitet fra OpenAI.
Har du lyst til at høre mere om os eller søger sparring til hvordan vi kan løfte din digitalisering i jeres virksomhed, så kontakt os på +45 61 77 70 70 eller på mail: Rasmus.Halvor@soprasteria.com
Kontakt os
HBR - En god kundecase om hvordan brugen af automation spare tid og arbejdsprocesser
I afdelingerne Virksomhedsstrategi og Administration er der 3 primære applikationer, som bruges til de fleste løn-, HR- og økonomiprocesser. Alle 3 systemer kræver medarbejderhåndtering, og hver handling skal håndteres én af gangen. Derudover indeholder alle 3 systemer medarbejder information, som ikke deles på tværs af systemerne.
Hovedstadens Beredskab fik succesfuldt automatiseret 16 arbejdsprocesser og dermed udført 6.006 arbejdsprocesser på 6 måneder ved hjælp af RPA. Det har sparet, hvad der svarer til 1 medarbejder på administrative områder som HR, løn og bogholderi, en medarbejder som nu kan bruges til mere værdiskabende opgaver.
Værdien af RPA og processen
Vi starter altid med en detaljeret gennemgang af processen med en repræsentant fra forretningen. Herefter dokumenterer vi processen og kravene og de gennemgås igen med forretningen, inden vi påbegynder udviklingen. Når kravene er godkendt, startes udviklingen af processen. Når processen er udviklet, testes de forskellige varianter af processen grundigt, og vi afslutter med en brugertest inden endelig ”go-live”, hvor vi den første uge står klar til at rette eventuelle større fejl.
Læs hele kundecasen
Udvalgte kunde referencer
Læs mere om de spændende projekter vi har løftet sammen med vores kunder