Hvad vi kan

Hos Sopra Steria er vi specialister i at levere skræddersyede digitale løsninger, der skaber værdi og gør en forskel. Vi kombinerer strategisk rådgivning, avanceret teknologi og innovation for at hjælpe vores kunder med at opnå deres mål. 

Vi hjælper med at virksomheder når ambitioner om fx:

- Øge digitalisering af forretningen
- Øge produktiviteten uden af skulle tilføre flere hænder
- Opnå højere kunde- og medarbejdertilfredshed
- Bedre anvendelse af data til optimering af processer og kunderejser 

Vores kerneydelser 

Architecture og Integration Motorvej der er kan lede de rejsende på deres vej set fra oven

Architecture & Integration

Vi er førende inden for digital transformation og har et kompetent team, der har opnået solid erfaring gennem en lang række projekter inden for integrationsområdet.

AI, Data & Automation

Artificial intelligence, RPA, Machine Learning, Proces Mining og Workflow er teknologier vi har god erfaring med og hvor vi kan levere alt fra analyse, udvikling, implementering og drift.

 

Et fyrtårn som skal vise vejen for kunden som er i gang med et System Development forløb

System Development

Vi leverer digitale løsninger til vores kunder i både den offentlige og private sektor. Vores specialister kan rådgive og hjælpe med løsninger i hele spændet fra arkitektur til udvikling.

Kvinde som bruger Holo Lens briller og Mixed Reality til at visualisere en bygning

HoloLens & Mixed Reality

Løsninger baseret på HoloLens er en del af fremtiden. HoloLens er ikke begrænset til nogen specifik branche eller sektor, men kan skabe værdi alle steder.

Data & Analytics

Digitaliseringen af vores samfund og virksomheder sker i et hastigt tempo og påvirker ikke bare den verden, virksomheder opererer i i dag, men også den verden vi alle skal navigere i i fremtiden.

IT-Business & Service Management 

Flere virksomheder og organisationer indser at digitalisering er helt essentiel for at sikre fortsat vækst og dermed også overlevelse i markedet.

Vi sætter stor pris på et tæt samarbejde og mener, at de bedste resultater skabes gennem dialog. Derfor tilbyder vi altid et møde, hvor vi kan drøfte, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.

Kontakt os

Kundereferencer

Telenor: ALFA sikrer stabil mobilnetværk og cybersikkerhed

sep 9, 2024, 01:00
Title : Telenor: ALFA sikrer stabil mobilnetværk og cybersikkerhed
Button label :


Kort version

  • Effektivisering af mobilnetværk: Telenor har implementeret overvågningssystemet ALFA, som gør det muligt at opdage og rette fejl hurtigere, hvilket sikrer stabil mobil dækning og reducerer omkostninger.
  • Smidig og fremtidssikret teknologi: ALFA har erstattet gammeldags teknologi med mere tidssvarende mikrotjenester, der er lettere at tilpasse og integrere med andre systemer, hvilket gør systemet klar til fremtidige behov.
  • Forbedret service og besparelser: med ALFA har Telenor reduceret antallet af teknikerværksteder og graveskader markant, hvilket både forbedrer kundeoplevelsen og skaber betydelige besparelser.

En forbundet hverdag

Vi tager mange ting for givet i vores hverdag, som lys, vand og selvfølgelig mobil dækning. Men bag disse services ligger der en kompleksitet, der kræver konstant opmærksomhed. Som Andreas Løyning, Head of Operations hos Telenor, siger: "Mobilen er så integreret i vores liv, at vi ikke tænker på, at vi altid har dækning. Og når vi en sjælden gang mister dækning, bliver det en krise."

Mobilnettet er ikke kun vigtigt for sociale medier, vi bruger det også til banktjenester, e-handel, sundhed og nødhjælp og et velfungerende net er essentielt for samfundskritisk infrastruktur, som forsvar, politi og ambulancer, samt for virksomheder indenfor energi og logistik.

ALFA – et skridt mod fremtiden

Telenor har i samarbejde med Sopra Steria udviklet ALFA, som har moderniseret deres overvågningssystem og dette nye system gør det muligt at opdage og rette fejl langt hurtigere. I stedet for at rykke ud på falske fejlinformationer, kan Telenor nu bruge ressourcerne på mere reelle problemer og dermed bruge flere ressourcer til at forbedre kvaliteten af mobilnettet.

En ny måde at arbejde på

Med ALFA har Telenor skiftet fra gammel teknologi til mere tidssvarende mikrotjenester, som er lettere at tilpasse og integrere med andre systemer. Dette giver fleksibilitet og gør systemet klar til fremtidens behov og som Andreas Haavaldsen, projektleder fra Sopra Steria, forklarer: "Denne type IT-udvikling er en læringsproces, hvor løsninger bliver til undervejs og tilpasses de reelle behov".

Andreas Løyning, Head of Operation i Telenor og Andreas Haavaldsen, Projektleder fra Sopra Steria Norge.

Fleksibilitet og styring

Et fleksibelt arbejdsmiljø er centralt i udviklingen af systemet. Det betyder, at teamene har brug for frihed og fleksibilitet, men det er samtidig vigtigt at sikre, at projektet ikke mister retning. Haavaldsen understreger, at det kræver stabil ledelse og klare strategiske mål for at undgå, at autonome team udvikler løsninger, der går ud over de oprindelige behov. Fleksible processer og hyppige møder har hjulpet med at sikre hurtigt beslutningstagning og fremdrift i projektet.

Kritisk infrastruktur

Digitalisering har gjort samfundet mere sårbart, da mange af de vitale funktioner afhænger af teknologiske systemer og Telenor’s netværk er derfor en vigtig del af den samfundskritiske infrastruktur. "ALFA hjælper os med at sikre, at vi kan løse de vigtigste opgaver, som at holde netværket stabilt under kriser, og sørge for at kritisk infrastruktur fungerer i nødsituationer,"  siger Løyning.

Færre omkostninger og bedre service

ALFA har givet Telenor flere fordele og I det første kvartal 2024 reducerede de antallet af unødvendige besøg af teknikere med 45%. Dette betyder, at fejl kan rettes hurtigt fra terminaler, hvilket sparer tid og penge. Desuden er antallet af graveskader blevet reduceret med 36%, hvilket både forbedrer kundeoplevelsen markant og giver store besparelser for Telenor. Med ALFA har Telenor ikke kun opnået et mere effektivt netværk, men også skabt et fundament for fremtidig vækst og sikkerhed.

Mangler du en digitaliseringspartner, så er vi klar til at hjælpe dig.

Læs flere af vores kundecases

Streamingtjeneste til Telenor Stream Telia: Digital transformation Stokke: Udvikling af dataplatform REMA 1000 som datadrevet virksomhed

Tags :
  • ALFA-system
  • Cybersikkerhed
  • Fejlidentifikation
  • Fejlretning
  • IT-udvikling
  • Kritisk infrastruktur
  • Mikrotjenester
  • Mobilnetværk
  • Overvågningssystem
  • Telenor