Designing the fundamentals of the Platform Driven Company

Data & Analytics

Digitaliseringen af vores samfund og virksomheder sker i et hastigt tempo og påvirker ikke bare den verden, virksomheder opererer i i dag, men også den verden vi alle skal navigere i i fremtiden. Mange systemer og processer er mere eller mindre digitale og det betyder, at der samles store mængder af data, men ofte samles de i organisationernes egne små siloer uden at blive brugt effektivt og til gavn for den samlede organisation. 

Data i sig selv bringer ingen værdi, men hvis de struktureres effektivt, kan de bruges i forskellige sammenhænge og derved blive en utømmelig kilde af intelligent information, som kan skabe indsigt og på sigt forandringer de rigtige steder på den rigtige måde. I Sopra Steria arbejder vi målrettet med at analysere data til brug i forskellige projekter og processer. 

Brug af data kræver, at man forstår data

At videreudvikle en virksomhed i form af nye produkter eller services kan være svært. Det samme gælder prioriteringen af de rette tiltag i en ny strategi. Dertil opstår der ofte problematikker omkring sikringen af de optimale processer i forhold til fx salg, service og kundehåndtering. Men det er vores erfaring, at det er endnu sværere at gøre alt dette rigtigt første gang, hvis man ikke bruger data, som et effektivt middel til indsigt. 
 
Brug af data kræver, at man forstår data. Mange virksomheder har uanede mængder af data placeret i forskellige systemer og afdelinger. Der findes typisk en masse relevante kundedata i fx CRM og CX-platforme, men samtidig er der også et hav af informationer gemt i den data, man har i interne systemer som ERP, HR, sagssysterm og ServiceDesk løsninger.  

Data er fundamental for udviklingen af virksomheder og vores samfund 

Hvis I får struktureret jeres data og skabt sammenhæng, så vil I kunne: 

  • Træffe beslutninger hurtigere 

  • Prioritere rigtigt første gang 

  • Udvikle nye produkter/services hurtigere 

  • Ramme markedet bedre med nye produkter/services

  • Opnå kortere udviklingstid 

 

Det er vores erfaring, at når en virksomhed begynder at arbejde med udgangspunkt i data, så giver det et helt andet mindset og en anden hastighed i virksomheden. Man har mulighed for at prioritere og tage beslutninger på baggrund af fakta og ikke mavefornemmelse.  Data analytics giver mulighed for at se virksomhedens processer, som de i virkeligheden er, og ikke hvordan de var tiltænkt. Samtidigt viser arbejdet med data sig oftest at være fundamentet for en ny digital strategi, som er både langsigtet og fleksibel. 

Customer Relationship Management

Vores eksperter

Hos Sopra Steria har vi stor erfaring med at analysere data og processer i mange forskellige aspekter af en virksomhed. Med vores brede erfaring indenfor CRM, CX, ITSM, ITSM og proces mining, så er vi vandt til at strukturere og analyser data så de bliver brugbare.  
Med et stort internationalt netværk med specialiserede Data Analytics folk, så er vi klar til at hjælpe både små og store virksomheder i at åbne for deres potentiale i den datadrevne tidsalder. 

Blogindlæg

Indsigt til at styrke og udvikle de demokratiske samtaler på Folkemødet

| Nicolai Ginge, Jane Husen

Den digitale kunderejse på turbo – hvad glemmer vi i mørket?

| Nicolai Ginge

Referencer

Procesautomatisering hos Hovedstadens Beredskab

 

Trade Point: Minimerer antallet af systemer og omkostninger med Microsoft Dynamics 365

Sampension: Den digitaliserede pensionskasse

Vil du vide mere?
Henrik Hajslund
Henrik Hajslund Sales Director
Nyheder