Trackunit: Global kundehåndtering i skyen

Trackunit_logo

Multi-location virksomheder kan opnå betydelige fordele, hvis de vælger cloud-baserede løsninger til eksempelvis kundekontakt og rapportering. Trackunit, der er markedsleder inden for maskin- og flådestyring, er et godt eksempel. Her giver en Genesys PureCloud løsning stor fleksibilitet i den daglige drift, mens man nærmest efter behag kan skalere og åbne nye kontorer med et komplet set-up i løbet af få dage.

Trackunit med hovedkvarter i Aalborg har de seneste år været i kraftig international vækst med selskabets intelligente løsninger inden for flåde- og maskinstyring. Virksomheden har specialiseret sig i entreprenør- og anlægsbranchen, hvor en optimal tilrettelæggelse af arbejdet ofte er et spørgsmål om at få et større puslespil af mandskab og maskiner til at gå op i en højere enhed.

Med en markant ekspansion inden for kort tid og et fortsat stort potentiale på globalt plan har Trackunit behov for et strømlinet og skalerbart set-up for kundehåndtering, der indadtil har en høj grad af fleksibilitet samtidig med, at kunderne får en ensartet, nærværende og professionel rådgivning uanset, hvor i verden de befinder sig.

”Vi har i tæt samarbejde med Sopra Steria udviklet et kundehåndteringssystem, der giver os optimale betingelser for at fortsætte vores globale vækst uden at skulle bekymre os om fremtidige strukturelle udfordringer. Fra dag ét har vi oplevet en betydelig gevinst i forhold til enklere administration og mere fleksible arbejdsgange, hvilket er med til at sikre en høj kvalitet i vores ydelser,” Morten Ørndrup, Director of Global Customer Care, Trackunit.

 

Tre hovedpiner skal kureres

Mens lokal forankring i forhold til kulturel og samfundsmæssig indsigt ofte er nøglen til succes for internationale virksomheder som Trackunit, repræsenterer lokal forankring lige så ofte en strukturel udfordring i den daglige drift og udviklingen af virksomheden. Trackunit har i dag kontorer i seks lande, der hidtil har været afhængige af individuelle platforme for kundehåndtering med lokale standarder for IT, telefoni, rapportering, etc.

Overordnet set kan man dele de strukturelle udfordringer op i tre hovedpiner:

  1. Teknologi: Hardware og software er forskelligt fra sted til sted og er bundet af lokale aftaler. Det gør det omstændeligt og nogle gange umuligt at udvikle og etablere ensartede systemer og arbejdsgange, hvis man hver gang bogstaveligt talt skal en tur i serverrummet samtidig med, at man krydser fingre for, at systemet fungerer som det skal, når man genstarter det.
  2. Lokation: Som multi-location virksomhed har man brug for, at der er gennemsigtighed i organisationen, og at man kan høste de lavt hængende frugter ved stordriftsfordele. Når systemerne ikke automatisk taler sammen besværliggør det eksempelvis rapportering og kvalitetsopfølgning på tværs af grænser.
  3. Mandskab: Der bruges mange ressourcer og opretholdes et stort bureaukrati for at holde de lokale systemer kørende og synkrone. Lokalt er man afhængig af, at medarbejdere har den fornødne tekniske viden, eller at man skal købe ekspertisen eksternt. Centralt i organisationen er det ligeledes sin sag at få driften til at fungere optimalt.

 

Fra lokalt serverrum til ren sky

For at kurere de tre hovedpiner og sikre, at Trackunit ufortrødent kan fortsætte væksten, udvikles der et kundehåndteringssystem baseret på Genesys PureCloud Platform (GPC).

”Trackunit er et fantastisk eksempel på et selskab, der opnår markante fordele ved at gå i skyen. Når den indledende konfiguration er foretaget, har man en sammenhængende løsning på tværs af kanaler med lave omkostninger og høj driftssikkerhed. Samtidig er systemet simpelt at administrere og enkelt at skalere,” siger Ian Dickie, Head of Customer Centric Management & Digital Platform Services, Sopra Steria.

Her er et udpluk at de væsentligste fordele ved Trackunits nye system:

  1. Teknologi: Som navnet også indikerer, er der tale om en platform, der ligger i skyen, og som kan tilgås over alt i verden, hvis man blot har en internetforbindelse. Dermed eliminerer man behovet for lokal hardware og de lokale løsninger, som følger med, og man kan fra HQ monitorere, vedligeholde og udvikle systemet med komplet transparens. Desuden kan man i GPC integrere alle kommunikationskanaler (telefon, e-mail og social media), så ingen henvendelse forbliver ubesvaret og ingen kundeinformation går tabt.
  2. Lokation: GPC-systemet giver en hyper fleksibel kundehåndtering, og det er i dag ligegyldigt, hvor henne i verden man befinder sig, når man skal hjælpe kunden. Samtidig kan nye afdelinger etableres på meget kort tid, fordi alt ligger i skyen og er skalerbart i alle henseender.
  3. Mandskab: Trackunit er en virksomhed, hvor medarbejderne selv tager ansvar og har kontrol over deres hverdag. Med GPC-systemet kan medarbejderne selv organisere deres hverdag lokalt, så alles ressourcer bruges på hensigtsmæssig måde, og samtidig kan systemet sørge for, at man lokalt får hjælp fra andre kontorer i spidsbelastningsperioder. Det giver en høj grad af medarbejdertilfredshed og en bedre kundeoplevelse.

 

Om Trackunit

Trackunit er specialiseret i løsninger til flådestyring i byggeindustrien. Disse løsninger forbinder og sporer maskiner og udstyr. Trackunits IoT løsninger indsamler og analyserer data i realtid for at kunne levere brugbar og overskuelig information, der sætter kunden i stand til at træffe gode og fremadrettede beslutninger.

Trackunit arbejder på at fjerne nedetid i branchen i 2025. Ambitionen med denne mission er ikke kun at minimere budgetoverskridelser og forsinkelser, men også at bidrage til at byggebranchen genvinder sit ry for innovation og lederskab.

Kunder over hele verden bruger hver dag Trackunits førende telematik software, hardware og services til mange formål; fra at øge sikkerhed hos operatøren og til optimering af forretningen. Trackunit hjælper kunderne fra hovedkontorerne i Danmark og Chicago og gennem selskabets kontorer i Sverige, Norge, Frankrig, Holland, Tyskland og England. Klik ind på trackunit.com for mere information.

Pressekontakt

kbe_120x120Kristin Blix-Elton

Marketing- og Kommunikationsdirektør, Skandinavien
Tlf: +47 970 28 616
E-mail: kristin.blix-elton@soprasteria.com