AI, Data & Automation

Frigiv flere ressourcer med AI, Data & Automation

Vi kan hjælpe med at automatisere din virksomheds administrative arbejdsopgaver, som ofte er gentagne, ensartede og tunge. I får, eksempelvis, frigivet mere tid til medarbejderne, bedre kvalitet i jeres arbejdsprocesser og reduceret responstiden mod jeres kunder og det giver flere tilfredse kunder og gladere medarbejdere.

Hvad er Automation og RPA?

RPA (Robotic Process Automation), Kontorrobotter, Datadrevet Innovation, Artificial Intelligence, Machine Learning, Process Mining og Workflow er alle teknologier vi har samlet under betegnelsen Automation og er områder, hvor vi kan levere alt lige fra analyse, til udvikling, implementering og drift.

Automatisering er en software eller kontorrobot som kan lave gentagne og repetitive handlinger på en computer, ligesom et menneske kan. Denne software kan navigere på en skærm og eksempelvis sende e-mails, udføre copy/paste handlinger, åbne og lukke programmer eller hente og beregne data på tværs af systemer.

Den kan efterligne en medarbejders beslutningsgrundlag og handlinger ved at bruge og interagere med programmer i computerens system. Det kan eksempelvis være gentagne og ofte tunge administrative opgaver som betaling af regninger, søge refusion ved sygdom eller flexjob, opretning af kunder eller varer, udføre kontroller, opdatere rapporter og meget andet.

Få en gratis RPA foranalyse og se gevinsterne ved at arbejde med automation

Kontakt os

Gevinster ved Automation og RPA

Med brug af AI, RPA og intelligent automatisering får du mulighed for at levere produkter og services, som tidligere var for komplekse, ressourcekrævende eller tidskrævende. Teknologierne øger din organisations evne til hurtigt at tilpasse sig forandringer i markedet, ændrede kundebehov og interne prioriteter. Du kan skalere nye initiativer hurtigere, reducere time-to-market og skabe en mere fleksibel forretningsmodel.

Lad digitale “robotter” håndtere de gentagne og manuelle opgaver, der stjæler tid og energi i hverdagen. Med RPA og AI kan du frigive værdifuld tid til dine medarbejdere, så de kan fokusere på opgaver, der kræver kreativitet, faglighed og menneskelig indsigt. Det giver plads til innovation, styrker forretningen og gør hverdagen mere meningsfuld for den enkelte.

Større databaseret indsigt i dine processer giver dig et solidt grundlag for at træffe mere præcise og strategiske beslutninger. Ved at udnytte data på tværs af systemer og siloer får du et klart billede af, hvor der er flaskehalse, spild og optimeringspotentiale. Når data aktiveres intelligent, bliver beslutninger ikke kun hurtigere – de bliver også bedre. Det handler om at skabe transparens, understøtte forretningen og sikre, at teknologi arbejder for dig – ikke omvendt.

Når trivielle og gentagne opgaver automatiseres, får medarbejderne mere tid til det, de brænder for – faglige udfordringer, problemløsning og værdiskabende arbejde. Det skaber højere engagement, øger motivationen og styrker både den enkelte og teamets performance. Resultatet er en mere attraktiv arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsglæde går hånd i hånd.

Digitale robotter udfører opgaver præcist som de er programmeret – hver gang. Det reducerer menneskelige fejl, sikrer ensartede processer og styrker efterlevelsen af både interne retningslinjer og eksterne krav. Resultatet er en mere robust og pålidelig drift, hvor compliance og datasikkerhed bliver en integreret del af forretningsprocesserne.

Når processer automatiseres, kan dine services leveres hurtigere og mere effektivt – uanset tidspunkt på døgnet. Kunderne oplever kortere ventetid, færre fejl og en mere smidig interaktion med din organisation. Samtidig frigives tid til medarbejderne, så de kan fokusere på de mere komplekse og værdifulde henvendelser. Det skaber ikke kun en bedre kundeoplevelse, men også en fornemmelse af professionalisme og kvalitet i hver eneste kontakt.

Klik her og dyk ned i vores Automation & RPA Framework– og se, hvordan I kan skabe målbar værdi med struktur, fokus og de rette værktøjer.

Hvorfor vælge Automation og RPA?

Med en Automation implementering kan din virksomhed eller organisation høste en masse fordele, da kontorrobotter kan arbejde hurtigt og hele døgnet med markant nedsat  risiko for fejl. EN RPA løsning er nem og hurtig at implementere og kræver begrænset involvering af egen it-afdeling. Generelt kan RPA effektivisere processer i mange forskellige forretningsfunktioner i kundeservice, HR, bogholderi, med flere og i mange forskellige brancher.

Vi har stor erfaring og arbejder meget med vores kunder i bl.a. Offentlig administration, Forsvar & BeredskabPension, Bank og Forsikring. Automation skal ikke erstatte medarbejdere men være en solid støtte i deres daglige arbejde og da automatisering frigør ressourcer hos medarbejderne, kan de i stedet for rutineprægede opgaver, nu fokusere og bruge deres kompetencer på sjovere og mere værdiskabende opgaver. Kundesager bliver håndteret og afsluttet langt hurtigere og med en højere kvalitet og det giver en langt højere kundetilfredshed.

Ønsker I at komme i gang med automatisering og RPA?

Hvis I endnu ikke har et setup til automatisering, starter vi med en enkel og struktureret analyse og sammen finder vi de 3-5 bedste kandidater til automatisering – altså de opgaver, der giver mest værdi at starte med. Hver kandidat bliver vurderet ud fra, hvor meget den gavner forretningen, og hvor nem eller svær den er at bygge og på den måde får I et klart overblik over, hvor det giver bedst mening at begynde.

Når I er klar til at gå videre med de automatiseringskandidater, vi sammen har vurderet som de bedste, starter vi udviklingsfasen. Her kan vi – alt efter behov – begynde med et mindre Proof of Concept (PoC) forløb, hvor vi tester og beviser, at teknologien og løsningen fungerer i praksis. Det giver jer tryghed og et solidt fundament, inden vi skalerer op.

Når automatiseringen skal sættes i drift, rådgiver vi om alt fra licenskøb til opbygning af de rette roller og ansvarsområder. Vi hjælper også med at etablere en klar styringsstruktur for fremtidige automatiseringsinitiativer, så jeres indsats bliver både bæredygtig og skalerbar.

Med den rette software er det både enkelt og værdifuldt at automatisere manuelle processer. Men for at skabe reel forandring er det vigtigt at have styr på hele processen:

  • Identificér de processer, der bremser jer.
  • Forstå, hvor automatisering giver mest værdi.
  • Gennemfør implementeringen effektivt.
  • Sørg for træning og forankring i organisationen.
  • Mål løbende på effekten og justér undervejs

Det er sådan, I skaber varig forandring – fra kompleksitet til klarhed.

Få den rette hjælp fra vores RPA eksperter

Få den rette hjælp til at automatisere jeres systemer og arbejdsprocesser, for der kan være mange indgange til automation og i mange tilfælde, er du måske allerede i gang med automatisering i en eller anden grad. Vi har mange års erfaring med Automation og RPA-udvikling og vi kan hjælpe dig, uanset om du har været i gang i længere tid, er nystartet men måske ikke rigtig lykkedes, eller hvis du slet ikke er startet op endnu. Vi har både forretningsmæssige og tekniske eksperter til at hjælpe dig, uanset hvad navnet på teknologien er.

Kasper Lynge Jacobsen
Kasper Lynge Jacobsen
Head of Data

Projekter indenfor data, automation og AI

Trade Point: Minimerer antallet af systemer og omkostninger med Microsoft Dynamics 365

nov 16, 2020, 12:46
Title : Trade Point: Minimerer antallet af systemer og omkostninger med Microsoft Dynamics 365
Button label :

Med udgangspunkt i Trade Point A/S-medarbejdernes hverdag

Der er rigtig mange delprocesser i det arbejde, der er dagligdag for medarbejderne i Trade Point A/S. Derfor var det vores opgave at få simplificeret kravene, således at antallet af nødvendige systemer, der skal håndteres, blev nedbragt og at de interne procedurer samtidig blev smidiggjort og dermed også effektiviseret.

Teknologisk udgangspunkt og ønsker

Trade Point A/S har Microsoft Dynamics 365, men håndterede alle deres kunder og leverandører i K2. Dette betød, at alle data, der blev håndteret i K2, efterfølgende skulle integreres til deres Dynamics 365 for at indgå i de øvrige processer. Flere systemer med egne integrationsprocesser kræver ekstra licenser, login og håndtering af medarbejderne samt vedligehold og udvikling. Det betyder dermed også øgede omkostninger for virksomhederne. Denne omkostning ville Trade Point A/S gerne minimere og desuden havde de et ønske om at kunne varetage dele af udviklingen og vedligehold internt.

Den nye løsning

Trade Point A/S erkendte vigtigheden af kontinuerlig innovation og ønskede at udnytte Power Platformen. Denne ville reducere mængden af systemer og dermed begrænse antallet af licenser, logins og arbejdsgange. Idet Trade Point A/S allerede havde Microsoft Dynamics 365 licenserne, gav det mening at arbejde videre med denne platform, således at alle kunde- og leverandørdata skulle genereres direkte i Dynamics 365.

Resultater

Den nye måde at håndtere processer og arbejdsgange på gør, at medarbejderne hos Trade Point A/S nu kan nøjes med at arbejde i ét system frem for flere og dermed sparer virksomheden både tid, ressourcer og omkostninger på licenser og vedligehold. Arbejdsgangene er desuden blevet lettet, og mange klik er sparet væk i dagligdagen, hvor godkendelsesprocedurerne er blevet forkortet betydeligt og ikke længere kræver login i mere end ét system. Som en bonus kan Trade Point A/S nu varetage løsningen helt selv, da denne er udviklet med det udgangspunkt at benytte sig af ”Low Code or No Code” teknologi. 

Har du lyst til at høre mere om integration eller søger sparring til hvordan det kan tænkes ind i jeres virksomhed, så kontakt os på +45 61 77 70 70 eller på mail: Rasmus.Halvor@soprasteria.com

Kontakt os

Trade Point A/S

Trade Point A/S er et handelsselskab med hovedkontor i Odense. Trade Points kunder er store internationale møbelkæder, e-handelsbutikker, grossister og gør-det-selv butikker, der er i stand til at aftage direkte containere fra hele verden. Trade Point A/S havde brug for at forenkle deres kunde- og leverandøroprettelser samt vedligehold af hele produktions- og købsprocessen.

Tags :