RPA - Robotic Process Automation: AI, Data & Automation

Frigør jeres medarbejdere fra de repetitive, administrative opgaver, der bremser forretningen og dræner motivationen. Vi implementerer intelligente software-robotter, der overtager de manuelle processer med høj præcision og hastighed, døgnet rundt. Det giver jer et team, der kan fokusere fuldt ud på innovation, strategi og værdi for jeres kunder.

Gratis RPA analyse

Hvad er Automation og RPA?

RPA (Robotic Process Automation), Kontorrobotter, Datadrevet Innovation, Artificial Intelligence, Machine Learning, Process Mining og Workflow er alle teknologier vi har samlet under betegnelsen Automation og er områder, hvor vi kan levere alt lige fra analyse, til udvikling, implementering og drift.

Frigiv flere ressourcer med AI, Data & Automation

Vi automatiserer jeres manuelle og repetitive opgaver med software-robotter, der arbejder på tværs af systemer. Det frigiver jeres medarbejdere til mere værdiskabende arbejde og resulterer i færre fejl, lavere omkostninger og gladere kunder.

Få en gratis RPA foranalyse og se gevinsterne ved at arbejde med automation

 

Gevinster ved Automation og RPA

Med brug af AI, RPA og intelligent automatisering får du mulighed for at levere produkter og services, som tidligere var for komplekse, ressource- eller tidskrævende. Teknologierne øger din organisations evne til hurtigt at tilpasse sig forandringer i markedet, ændrede kundebehov og interne prioriteter. Du kan skalere nye initiativer hurtigere, reducere din time-to-market og skabe en mere fleksibel forretningsmodel.

Lad digitale robotter håndtere de gentagne og manuelle opgaver, der stjæler tid og energi. Med RPA og AI kan du frigive værdifuld tid til dine medarbejdere, så de kan fokusere på opgaver, der kræver kreativitet, faglighed og menneskelig indsigt. Det giver plads til innovation, styrker forretningen og gør hverdagen mere meningsfuld for den enkelte.

Få et klart billede af flaskehalse og optimeringspotentiale på tværs af systemer. Større databaseret indsigt i dine processer giver dig et solidt grundlag for at træffe mere præcise og strategiske beslutninger. Ved at udnytte data på tværs af systemer og siloer får du et nøjagtigt billede af, hvor der er flaskehalse, spild og optimeringspotentiale. Når data aktiveres intelligent, bliver beslutninger ikke kun hurtigere - de bliver også bedre. Det handler om at skabe transparens, understøtte forretningen og sikre, at teknologi arbejder for dig – ikke omvendt.

Giv medarbejderne mere tid til det, de brænder for: faglige udfordringer og værdiskabende arbejde. Automatisering af trivielle opgaver skaber højere engagement og motivation, hvilket gør jeres arbejdsplads mere attraktiv.

Minimér menneskelige fejl og garanterer ensartede processer. Digitale robotter følger reglerne præcist hver gang, hvilket sikrer en robust drift og styrker overholdelsen af både compliance og datasikkerhed bliver en integreret del af forretningsprocesserne.

Levér hurtigere og mere effektiv services, døgnet rundt. Kunderne oplever kortere ventetid og færre fejl, mens dine medarbejdere får tid til at håndtere komplekse henvendelser, der skaber loyalitet og en professionel kundeoplevelse. Se vejen til målbar værdi. Dyk ned i vores gennemtestede Automation & RPA Framework og opdag, hvordan vi skaber resultater med struktur, fokus og de rette værktøjer.

Klik her og dyk ned i vores Automation & RPA Framework– og se, hvordan I kan skabe målbar værdi med struktur, fokus og de rette værktøjer.

Hvorfor vælge Automation og RPA?

En af de store fordele ved RPA er, at det er hurtigt at implementere og kræver minimal involvering fra jeres IT-afdeling. Det gør teknologien ideel til hurtigt at effektivisere processer i hele organisationen – fra HR og økonomi til kundeservice. Vi har stor erfaring og arbejder meget med vores kunder i bl.a. Offentlig administration, Forsvar & BeredskabPension, Bank og Forsikring. Automation skal ikke erstatte medarbejdere men være en solid støtte i deres daglige arbejde og da automatisering frigør ressourcer hos medarbejderne, kan de i stedet for rutineprægede opgaver, nu fokusere og bruge deres kompetencer på sjovere og mere værdiskabende opgaver. Kundesager bliver håndteret og afsluttet langt hurtigere og med en højere kvalitet og det giver en langt højere kundetilfredshed.

Vores RPA Framework: Fra idé til værdi i 3 simple trin

Hvis I endnu ikke har et setup til automatisering, starter vi med en enkel og struktureret analyse og sammen finder vi de 3-5 bedste kandidater til automatisering – altså de opgaver, der giver mest værdi at starte med. Hver kandidat bliver vurderet ud fra, hvor meget den gavner forretningen, og hvor nem eller svær den er at bygge og på den måde får I et klart overblik over, hvor det giver bedst mening at begynde.

Når I er klar til at gå videre med de automatiseringskandidater, vi sammen har vurderet som de bedste, starter vi udviklingsfasen. Her kan vi – alt efter behov – begynde med et mindre Proof of Concept (PoC) forløb, hvor vi tester og beviser, at teknologien og løsningen fungerer i praksis. Det giver jer tryghed og et solidt fundament, inden vi skalerer op.

Når automatiseringen skal sættes i drift, rådgiver vi om alt fra licenskøb til opbygning af de rette roller og ansvarsområder. Vi hjælper også med at etablere en klar styringsstruktur for fremtidige automatiseringsinitiativer, så jeres indsats bliver både bæredygtig og skalerbar.

Med den rette software er det både enkelt og værdifuldt at automatisere manuelle processer. Men for at skabe reel forandring er det vigtigt at have styr på hele processen:

  • Identificér de processer, der bremser jer.
  • Forstå, hvor automatisering giver mest værdi.
  • Gennemfør implementeringen effektivt.
  • Sørg for træning og forankring i organisationen.
  • Mål løbende på effekten og justér undervejs

Det er sådan, I skaber varig forandring – fra kompleksitet til klarhed.

Få hjælp fra vores RPA konsulenter og eksperter – uanset jeres udgangspunkt

Få den rette hjælp til at automatisere jeres systemer og arbejdsprocesser, for der kan være mange indgange til automation og i mange tilfælde, er du måske allerede i gang med automatisering i en eller anden grad. Vi har mange års erfaring med Automation og RPA-udvikling og vi kan hjælpe dig, uanset om du har været i gang i længere tid, er nystartet men måske ikke rigtig lykkedes, eller hvis du slet ikke er startet op endnu. Vi har både forretningsmæssige og tekniske eksperter til at hjælpe dig, uanset hvad navnet på teknologien er.

Kasper Lynge Jacobsen
Kasper Lynge Jacobsen
Head of Data

Læs mere om vores projekter indenfor RPA, data, automation og AI

Trackunit: Global kundehåndtering i skyen

dec 9, 2019, 10:52
Title : Trackunit: Global kundehåndtering i skyen
Button label :

Multi-location virksomheder kan opnå betydelige fordele, hvis de vælger cloud-baserede løsninger til eksempelvis kundekontakt og rapportering. Trackunit, der er markedsleder inden for maskin- og flådestyring, er et godt eksempel. Her giver en Genesys PureCloud løsning stor fleksibilitet i den daglige drift, mens man nærmest efter behag kan skalere og åbne nye kontorer med et komplet set-up i løbet af få dage.

Trackunit med hovedkvarter i Aalborg har de seneste år været i kraftig international vækst med selskabets intelligente løsninger inden for flåde- og maskinstyring. Virksomheden har specialiseret sig i entreprenør- og anlægsbranchen, hvor en optimal tilrettelæggelse af arbejdet ofte er et spørgsmål om at få et større puslespil af mandskab og maskiner til at gå op i en højere enhed.

Med en markant ekspansion inden for kort tid og et fortsat stort potentiale på globalt plan har Trackunit behov for et strømlinet og skalerbart set-up for kundehåndtering, der indadtil har en høj grad af fleksibilitet samtidig med, at kunderne får en ensartet, nærværende og professionel rådgivning uanset, hvor i verden de befinder sig.

”Vi har i tæt samarbejde med Sopra Steria udviklet et kundehåndteringssystem, der giver os optimale betingelser for at fortsætte vores globale vækst uden at skulle bekymre os om fremtidige strukturelle udfordringer. Fra dag ét har vi oplevet en betydelig gevinst i forhold til enklere administration og mere fleksible arbejdsgange, hvilket er med til at sikre en høj kvalitet i vores ydelser,” Morten Ørndrup, Director of Global Customer Care, Trackunit.

Tre hovedpiner skal kureres

Mens lokal forankring i forhold til kulturel og samfundsmæssig indsigt ofte er nøglen til succes for internationale virksomheder som Trackunit, repræsenterer lokal forankring lige så ofte en strukturel udfordring i den daglige drift og udviklingen af virksomheden. Trackunit har i dag kontorer i seks lande, der hidtil har været afhængige af individuelle platforme for kundehåndtering med lokale standarder for IT, telefoni, rapportering, etc.

Overordnet set kan man dele de strukturelle udfordringer op i tre hovedpiner:

Teknologi: Hardware og software er forskelligt fra sted til sted og er bundet af lokale aftaler. Det gør det omstændeligt og nogle gange umuligt at udvikle og etablere ensartede systemer og arbejdsgange, hvis man hver gang bogstaveligt talt skal en tur i serverrummet samtidig med, at man krydser fingre for, at systemet fungerer som det skal, når man genstarter det.

Lokation: Som multi-location virksomhed har man brug for, at der er gennemsigtighed i organisationen, og at man kan høste de lavt hængende frugter ved stordriftsfordele. Når systemerne ikke automatisk taler sammen besværliggør det eksempelvis rapportering og kvalitetsopfølgning på tværs af grænser.

Mandskab: Der bruges mange ressourcer og opretholdes et stort bureaukrati for at holde de lokale systemer kørende og synkrone. Lokalt er man afhængig af, at medarbejdere har den fornødne tekniske viden, eller at man skal købe ekspertisen eksternt. Centralt i organisationen er det ligeledes sin sag at få driften til at fungere optimalt.

Fra lokalt serverrum til ren sky

For at kurere de tre hovedpiner og sikre, at Trackunit ufortrødent kan fortsætte væksten, udvikles der et kundehåndteringssystem baseret på Genesys PureCloud Platform (GPC).

”Trackunit er et fantastisk eksempel på et selskab, der opnår markante fordele ved at gå i skyen. Når den indledende konfiguration er foretaget, har man en sammenhængende løsning på tværs af kanaler med lave omkostninger og høj driftssikkerhed. Samtidig er systemet simpelt at administrere og enkelt at skalere,” siger Ian Dickie, Head of Customer Centric Management & Digital Platform Services, Sopra Steria.

Her er et udpluk at de væsentligste fordele ved Trackunits nye system:

  1. Teknologi: Som navnet også indikerer, er der tale om en platform, der ligger i skyen, og som kan tilgås over alt i verden, hvis man blot har en internetforbindelse. Dermed eliminerer man behovet for lokal hardware og de lokale løsninger, som følger med, og man kan fra HQ monitorere, vedligeholde og udvikle systemet med komplet transparens. Desuden kan man i GPC integrere alle kommunikationskanaler (telefon, e-mail og social media), så ingen henvendelse forbliver ubesvaret og ingen kundeinformation går tabt.
  2. Lokation: GPC-systemet giver en hyper fleksibel kundehåndtering, og det er i dag ligegyldigt, hvor henne i verden man befinder sig, når man skal hjælpe kunden. Samtidig kan nye afdelinger etableres på meget kort tid, fordi alt ligger i skyen og er skalerbart i alle henseender.
  3. Mandskab: Trackunit er en virksomhed, hvor medarbejderne selv tager ansvar og har kontrol over deres hverdag. Med GPC-systemet kan medarbejderne selv organisere deres hverdag lokalt, så alles ressourcer bruges på hensigtsmæssig måde, og samtidig kan systemet sørge for, at man lokalt får hjælp fra andre kontorer i spidsbelastningsperioder. Det giver en høj grad af medarbejdertilfredshed og en bedre kundeoplevelse.


Om Trackunit

Trackunit er specialiseret i løsninger til flådestyring i byggeindustrien. Disse løsninger forbinder og sporer maskiner og udstyr. Trackunits IoT løsninger indsamler og analyserer data i realtid for at kunne levere brugbar og overskuelig information, der sætter kunden i stand til at træffe gode og fremadrettede beslutninger.

Trackunit arbejder på at fjerne nedetid i branchen i 2025. Ambitionen med denne mission er ikke kun at minimere budgetoverskridelser og forsinkelser, men også at bidrage til at byggebranchen genvinder sit ry for innovation og lederskab.

Kunder over hele verden bruger hver dag Trackunits førende telematik software, hardware og services til mange formål; fra at øge sikkerhed hos operatøren og til optimering af forretningen. Trackunit hjælper kunderne fra hovedkontorerne i Danmark og Chicago og gennem selskabets kontorer i Sverige, Norge, Frankrig, Holland, Tyskland og England. Klik ind på trackunit.com for mere information.

Mangler du sparring på til hvordan dette kan tænkes ind i jeres virksomhed, så kontakt os på +45 61 77 70 70 eller på mail: Rasmus.Halvor@soprasteria.com

Kontakt os

Tags :