RPA - Robotic Process Automation: AI, Data & Automation

Frigør jeres medarbejdere fra de repetitive, administrative opgaver, der bremser forretningen og dræner motivationen. Vi implementerer intelligente software-robotter, der overtager de manuelle processer med høj præcision og hastighed, døgnet rundt. Det giver jer et team, der kan fokusere fuldt ud på innovation, strategi og værdi for jeres kunder.

Gratis RPA analyse

Hvad er Automation og RPA?

RPA (Robotic Process Automation), Kontorrobotter, Datadrevet Innovation, Artificial Intelligence, Machine Learning, Process Mining og Workflow er alle teknologier vi har samlet under betegnelsen Automation og er områder, hvor vi kan levere alt lige fra analyse, til udvikling, implementering og drift.

Frigiv flere ressourcer med AI, Data & Automation

Vi automatiserer jeres manuelle og repetitive opgaver med software-robotter, der arbejder på tværs af systemer. Det frigiver jeres medarbejdere til mere værdiskabende arbejde og resulterer i færre fejl, lavere omkostninger og gladere kunder.

Få en gratis RPA foranalyse og se gevinsterne ved at arbejde med automation

 

Gevinster ved Automation og RPA

Med brug af AI, RPA og intelligent automatisering får du mulighed for at levere produkter og services, som tidligere var for komplekse, ressource- eller tidskrævende. Teknologierne øger din organisations evne til hurtigt at tilpasse sig forandringer i markedet, ændrede kundebehov og interne prioriteter. Du kan skalere nye initiativer hurtigere, reducere din time-to-market og skabe en mere fleksibel forretningsmodel.

Lad digitale robotter håndtere de gentagne og manuelle opgaver, der stjæler tid og energi. Med RPA og AI kan du frigive værdifuld tid til dine medarbejdere, så de kan fokusere på opgaver, der kræver kreativitet, faglighed og menneskelig indsigt. Det giver plads til innovation, styrker forretningen og gør hverdagen mere meningsfuld for den enkelte.

Få et klart billede af flaskehalse og optimeringspotentiale på tværs af systemer. Større databaseret indsigt i dine processer giver dig et solidt grundlag for at træffe mere præcise og strategiske beslutninger. Ved at udnytte data på tværs af systemer og siloer får du et nøjagtigt billede af, hvor der er flaskehalse, spild og optimeringspotentiale. Når data aktiveres intelligent, bliver beslutninger ikke kun hurtigere - de bliver også bedre. Det handler om at skabe transparens, understøtte forretningen og sikre, at teknologi arbejder for dig – ikke omvendt.

Giv medarbejderne mere tid til det, de brænder for: faglige udfordringer og værdiskabende arbejde. Automatisering af trivielle opgaver skaber højere engagement og motivation, hvilket gør jeres arbejdsplads mere attraktiv.

Minimér menneskelige fejl og garanterer ensartede processer. Digitale robotter følger reglerne præcist hver gang, hvilket sikrer en robust drift og styrker overholdelsen af både compliance og datasikkerhed bliver en integreret del af forretningsprocesserne.

Levér hurtigere og mere effektiv services, døgnet rundt. Kunderne oplever kortere ventetid og færre fejl, mens dine medarbejdere får tid til at håndtere komplekse henvendelser, der skaber loyalitet og en professionel kundeoplevelse. Se vejen til målbar værdi. Dyk ned i vores gennemtestede Automation & RPA Framework og opdag, hvordan vi skaber resultater med struktur, fokus og de rette værktøjer.

Klik her og dyk ned i vores Automation & RPA Framework– og se, hvordan I kan skabe målbar værdi med struktur, fokus og de rette værktøjer.

Hvorfor vælge Automation og RPA?

En af de store fordele ved RPA er, at det er hurtigt at implementere og kræver minimal involvering fra jeres IT-afdeling. Det gør teknologien ideel til hurtigt at effektivisere processer i hele organisationen – fra HR og økonomi til kundeservice. Vi har stor erfaring og arbejder meget med vores kunder i bl.a. Offentlig administration, Forsvar & BeredskabPension, Bank og Forsikring. Automation skal ikke erstatte medarbejdere men være en solid støtte i deres daglige arbejde og da automatisering frigør ressourcer hos medarbejderne, kan de i stedet for rutineprægede opgaver, nu fokusere og bruge deres kompetencer på sjovere og mere værdiskabende opgaver. Kundesager bliver håndteret og afsluttet langt hurtigere og med en højere kvalitet og det giver en langt højere kundetilfredshed.

Vores RPA Framework: Fra idé til værdi i 3 simple trin

Hvis I endnu ikke har et setup til automatisering, starter vi med en enkel og struktureret analyse og sammen finder vi de 3-5 bedste kandidater til automatisering – altså de opgaver, der giver mest værdi at starte med. Hver kandidat bliver vurderet ud fra, hvor meget den gavner forretningen, og hvor nem eller svær den er at bygge og på den måde får I et klart overblik over, hvor det giver bedst mening at begynde.

Når I er klar til at gå videre med de automatiseringskandidater, vi sammen har vurderet som de bedste, starter vi udviklingsfasen. Her kan vi – alt efter behov – begynde med et mindre Proof of Concept (PoC) forløb, hvor vi tester og beviser, at teknologien og løsningen fungerer i praksis. Det giver jer tryghed og et solidt fundament, inden vi skalerer op.

Når automatiseringen skal sættes i drift, rådgiver vi om alt fra licenskøb til opbygning af de rette roller og ansvarsområder. Vi hjælper også med at etablere en klar styringsstruktur for fremtidige automatiseringsinitiativer, så jeres indsats bliver både bæredygtig og skalerbar.

Med den rette software er det både enkelt og værdifuldt at automatisere manuelle processer. Men for at skabe reel forandring er det vigtigt at have styr på hele processen:

  • Identificér de processer, der bremser jer.
  • Forstå, hvor automatisering giver mest værdi.
  • Gennemfør implementeringen effektivt.
  • Sørg for træning og forankring i organisationen.
  • Mål løbende på effekten og justér undervejs

Det er sådan, I skaber varig forandring – fra kompleksitet til klarhed.

Få hjælp fra vores RPA konsulenter og eksperter – uanset jeres udgangspunkt

Få den rette hjælp til at automatisere jeres systemer og arbejdsprocesser, for der kan være mange indgange til automation og i mange tilfælde, er du måske allerede i gang med automatisering i en eller anden grad. Vi har mange års erfaring med Automation og RPA-udvikling og vi kan hjælpe dig, uanset om du har været i gang i længere tid, er nystartet men måske ikke rigtig lykkedes, eller hvis du slet ikke er startet op endnu. Vi har både forretningsmæssige og tekniske eksperter til at hjælpe dig, uanset hvad navnet på teknologien er.

Kasper Lynge Jacobsen
Kasper Lynge Jacobsen
Head of Data

Læs mere om vores projekter indenfor RPA, data, automation og AI

Sampension: Den digitaliserede pensionskasse

dec 9, 2019, 16:55
Title : Sampension: Den digitaliserede pensionskasse
Button label :

Digitalisering af forretningsprocesser har hjulpet Sampension med at slippe af med flaskehalse. Det har medført mere tilfredse kunder. Det er resultatet, når kundesager, der normalt tog måneder at behandle, nu kan håndteres i løbet af et par timer eller helt automatisk.

Nemmere sagsstyring og bedre service

Pensionskassen Sampension har til stadighed søgt at integrere arbejdsgange fra forskellige IT-systemer for at skabe gennemsigtighed og forbedre kvaliteten i behandlingen af kundesager.

Nøglepunkter

  • Nemmere sagsstyring og bedre service for Sampensions 280.000 kunder
  • Ambitiøs BPM og IT-transformationsprojekt, der har resulteret i en fremtidssikker platform
  • Digitaliserede processer, der nedsætter fejl og forbedrer den generelle kvalitet

Udfordringen

Sampension har ca. 280.000 kunder. De administrerer pensionsordninger for funktionærer i kommuner og centraladministrationen. Sampensions strategi er at levere effektiv administration af pensionsfonde og investeringsporteføljer til lave administrations-omkostninger. 

Flaskehalse og manuelle arbejdsprocesser er med årene kommet til at udgøre en trussel mod Sampensions strategi og kerneforretning. Som følge heraf har Sampension besluttet at arbejde på at digitalisere alle pensionskassens kerneforretningsprocesser på en pragmatisk måde. Sammen har Sampension og Sopra Steria bestræbt sig på at levere en løsning, der integrerer mange forskellige IT-systemer for at levere en perfekt brugeroplevelse for kunder, medarbejdere og ledelse.

Vores løsning

IT-strukturen, som Sopra Steria har udviklet, integrerer mange forskellige IT-systemer til en sammenhængende platform. Limen, der binder det hele sammen, er en individuelt tilpasset løsning, der integrerer sagsstyringssystemer, kundeservicesystemer og dokumenthåndteringssystemer med produkt- og policesystemer.

Systemets brugervenlighed har været en vigtig faktor ved overgangen fra manuel til digital sagsbehandling. Løsningen er brugervenlig, og brugergrænsefladen tilpasser sig til den foreliggende opgave. Dette giver medarbejderne en oversigt over såvel deres egne opgaver som arbejdsbelastningen i afdelingen, og de kan nemt udveksle sager med hinanden. Løsningen rummer desuden en rapporteringsgrænseflade, der giver ledelsen et detaljeret overblik og KPI for arbejdet, der er under afvikling.

Hvordan vi samarbejdede

Indførelse af nye arbejdsmetoder for Sampension har været både et IT-transformationsprojekt og et ambitiøst projekt i forretningsprocesstyring. Sampension og Sopra Steria havde et tæt samarbejde med henblik på stadig udvikling og modernisering af Sampensions IT-platform.

I hele processen har Sopra Steria arbejdet tæt sammen med Sampensions strategiske rådgivere og projektorganisation for løbende at gennemgå og sikre, at transformationen ville opfylde de strategiske mål. Sopra Steria har arbejdet både på stedet hos Sampension og fra egne lokaler.

Et højt ekspertniveau i forståelse af komplekse forretningsprocesser fordelt på en række forskellige IT-systemer har været en forudsætning for dette projekts succes og for, at det kunne leve op til forventningerne. Sopra Steria har erhvervet en dybtgående og grundig forståelse af forretningsprocesserne i Sampension ved at gennemføre interviews, workshops og forreningsanalyser og kombineret dette med teknisk indsigt og erfaring fra andre BPM- og IT-transformations-projekter inden for den finansielle sektor.

Den løsning, Sopra Steria har leveret, har forøget produktiviteten ved at automatisere arbejdsgange i sagsbehandlingen. Mere trivielle arbejdsgange som f.eks. nye medlemskaber bliver nu behandlet fuldstændig automatisk. Med 15-20.000 nye medlemskaber hver år har det bevirket, at medarbejderne i Sampension har mere tid til at fokusere på kundeservice og mere komplekse problemer i forbindelse med behandlingen af kundesager.

Sopra Sterias løsning forbedrer også kundernes bruger-oplevelse, da de nemmere kan få et hurtigt svar, når de kontakter Sampension i forbindelse med en fore-spørgsel.  Kunderne kan følge udviklingen i deres personlige profil og pensionsordninger på Sampen-sions hjemmeside, der er fuldt integreret i løsningen.

For Sampensions ledelse er det i dag nemmere at se, om pensionskassen opfylder sine servicemål, og det er muligt at få en detaljeret rapport om præstationerne i forbindelse med forskellige aspekter af sagsbehandlingsprocessen i Sampension. Med en fleksibel løsning fra Sopra Steria er det nemmere at vedligeholde systemet og foretage yderligere forbedringer i takt med, at kundebehov og forretningsmål ændres med tiden.

Tags :
  • digitalisering
  • Kundesager
  • Kundeservice
  • Sagsstyring
  • Sampension