Hvem vi hjælper

Vi arbejder sammen med organisationer i både den private - og den offentlige sektor og hjælper alle typer virksomheder med at digitalisere forretningsgange og arbejdspladser. 

Digital transformation er frem for alt en menneskelig og organisatorisk transformation, den teknologiske mulighed er kun én dimension af en samfundsmæssig udvikling. Den digitale æra forstyrrer servicemodeller og samarbejdsmetoder, udfordrer organisationer og kræver, at folk arbejder anderledes.

Vi er overbeviste om, at virksomheden skal vinde og opdyrke medarbejdernes støtte til sin eksistensberettigelse og sine orienteringer. Vi mener, at niveauet af den digitale oplevelse, som dine medarbejdere oplever, skal være i overensstemmelse med dine kunders.

På denne side kan du også blive klogere på nogle af de spændende projekter, vi har lavet sammen med vores kunder.

Kontakt os

Vi har forretningsforståelsen

Vi assisterer vores kunder inden for en række brancher og discipliner, og hjælper med at identificere de udfordringer, der er værd at løse. Vi søger efter de bedste løsninger og hjælper med at implementere dem. Vores mål er, at vi gennem innovation får løst det rigtige problem – til gavn for forretningen og brugerne.

Din virksomhed skal formentlig håndtere transformation til usikkerhed, og Sopra Steria har en ramme for innovation, der er den kompetence, metoder, værktøjer og struktur, du skal bruge for at lykkes med innovationsinitiativerne. Vi baserer vores arbejde på eksperimentelle og anerkendte metoder som Lean Startup og Design Thinking.

Det gør vi for at sikre gode resultater for vores kunder. Vi brænder for den gode brugeroplevelse, men det dækker ikke alt, hvad du skal bruge for at få succes. Derfor kombinerer vi brugeroplevelse med moderne teknologi og solid forretningsforståelse. Vi sigter efter løsninger, der er attraktive, bæredygtige og mulige at implementere - hurtigt leveret og med dokumenteret værdi.

Vores ekspertise

Sopra Steria tilbyder en bred vifte af tjenester inden for en række områder. Gør dine udfordringer til muligheder, gerne med os og vores eksperter, der er opdateret på discipliner og teknologitrends.

Automation & RPA System Development Architecture & Integration 

De brancher vi arbejder i

Vores kunder kommer fra mange forskellige brancher. Det er ofte sådan, at en god løsning til én kunde kan inspirere dig til at løse en udfordring med en anden kunde, uanset branche.

Offentlig Sektor Forsvar & Beredskab Pension, Bank & Forsikring

 

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe med at hjælpe dig i din digitaliseringsrejse på e-mail: rasmus.halvor@soprasteria.com 
eller på telefon +45 61 77 70 70

Kontakt os

Rasmus Halvor
Rasmus Halvor
Director of Sales And Business Development

Udvalgte kunde referencer

Læs mere om de spændende projekter vi har løftet sammen med vores kunder

Procesautomatisering hos Hovedstadens Beredskab

sep 27, 2021, 10:15
Title : Procesautomatisering hos Hovedstadens Beredskab
Button label :

 

IT systemer, der ikke taler sammen, giver manuelt tastearbejde

I afdelingerne Virksomhedsstrategi og Administration er der 3 primære applikationer, som bruges til de fleste løn-, HR- og økonomiprocesser.  Alle 3 systemer kræver medarbejderhåndtering, og hver handling skal håndteres én af gangen. Derudover indeholder alle 3 systemer medarbejderinformation, som ikke deles på tværs af systemerne.  

Hovedstadens Beredskab fik succesfuldt automatiseret 16 arbejdsprocesser og dermed udført 6.006 arbejdsprocesser på 6 måneder ved hjælp af RPA. Dette har ført til en besparelse svarende til en medarbejder på administrative områder som HR, løn og bogholderi. Denne besparelse betyder, at medarbejderen nu kan fokusere på mere interessante og værdiskabende opgaver.

Værdien af RPA  

Hovedstadens Beredskab havde, da vi indledte dialog med dem, allerede påbegyndt RPA-rejsen, men var ikke helt overbeviste om, hvorvidt RPA ville kunne skabe den ønskede værdi. Automatiseringen af processerne gik trægt og den proces, der allerede var forsøgt automatiseret, skulle håndholdes og ”performede” ikke optimalt. Processen havde både høj volumen og var samtidig meget administrativ tung, hvorfor den var vigtig at få automatiseret.

I den anledning fik vi mulighed for at præsentere vores bud på RPA. Efter indledende dialog og oplæg kunne vi bevise vores kompetencer, ved sammen med HBR, at automatisere ovennævnte proces. 

Vores løsning af automatiseringsprocessen

Gennem vores gode partnerskab med UiPath, hvor vi er diamantpartner, tilbød vi en prøveperiode, inden HBR skulle indkøbe UI Path licenser. Her var vores formål dels at vise at RPA kan leveres forholdsvist hurtigt, og at processen samtidig er stabil i drift og ikke skal håndholdes efterfølgende. 
 
Vi starter altid med en detaljeret gennemgang af processen med en repræsentant fra forretningen. Herefter dokumenterer vi processen og kravene og de gennemgås igen med forretningen, inden vi påbegynder udviklingen. Når kravene er godkendt, startes udviklingen af processen. Når processen er udviklet, testes de forskellige varianter af processen grundigt, og vi afslutter med en brugertest inden endelig ”go-live”, hvor vi den første uge står klar til at rette eventuelle større fejl. 
 
I evalueringen af hvilke processer der er egnede til automatisering, har vi desuden bistået HBR med en template, som er et spørgeskema, der kan sendes ud på tværs af hele organisationen, og som på basis af svarende fortæller, hvor egnet en proceskandidat er til automatisering med RPA.   
 
I takt med, at antallet af automatiserede processer øges, har vi sammen med Hovedstadens Beredskab desuden øget fokus på RPA Governance, herunder håndtering af adgange, passwords, sikkerhedskontroller samt ændringer til RPA udviklede processer.  

Som en del af løsningen har vi implementeret en rapporteringsrobot, som leverer data til deres BI afdeling, så de konstant kan følge med i, hvordan processerne performer.  

RPA er nu en integreret del af forretningen i HBR 

”Jeg er yderst tilfreds med Sopra Steria’s leverancer på RPA-området, og samarbejdet med dem har fungeret upåklageligt. Hastigheden, hvormed Sopra Steria er i stand til at automatisere forretningen, har vist sig at være endnu hurtigere end forventet. Dele af vores forretning har, før Sopra Steria kom til, været yderst skeptiske ved om RPA kunne skabe værdi i deres forretning – men er her, efter vi har automatiseret 17 processer, efterhånden helt trygge ved at overlade dele af deres arbejdsrutiner til en robot”. Christian Falberg Goth, Chef for IT, Digitalisering & Shared Service
Siden succesen med at omlægge og automatisere den ene proces, har HBR nu gjort RPA til en fast del af driftsbudgettet. Samtidig har Hovedstadens Beredskab ligeledes indgået en supportaftale med Sopra Steria, hvorigennem vi tilbyder support, rådgivning og udviklingsressourcer. 

 

Fakta om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere. Med næsten 1.000 medarbejdere fordelt på 13 adresser udgør de Danmarks største kommunale beredskab. Deres opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer. Ligeledes ønsker de gennem en kvalificeret og troværdig myndighedsbehandling at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne. 

Har du lyst til at høre mere om Automation eller søger sparring til hvordan det kan tænkes ind i jeres virksomhed, så kontakt os på +45 61 77 70 70 eller på mail: rasmus.halvor@soprasteria.com

Kontakt os

Tags :
  • Automation
  • digitalisering
  • HovedstadensBeredskab
  • Kundesager
  • Kundeservice
  • RPA
  • Sagsstyring