Hvem vi hjælper

Vi arbejder sammen med organisationer i både den private - og den offentlige sektor og hjælper alle typer virksomheder med at digitalisere forretningsgange og arbejdspladser. 

Digital transformation er frem for alt en menneskelig og organisatorisk transformation, den teknologiske mulighed er kun én dimension af en samfundsmæssig udvikling. Den digitale æra forstyrrer servicemodeller og samarbejdsmetoder, udfordrer organisationer og kræver, at folk arbejder anderledes.

Vi er overbeviste om, at virksomheden skal vinde og opdyrke medarbejdernes støtte til sin eksistensberettigelse og sine orienteringer. Vi mener, at niveauet af den digitale oplevelse, som dine medarbejdere oplever, skal være i overensstemmelse med dine kunders.

På denne side kan du også blive klogere på nogle af de spændende projekter, vi har lavet sammen med vores kunder.

Kontakt os

Vi har forretningsforståelsen

Vi assisterer vores kunder inden for en række brancher og discipliner, og hjælper med at identificere de udfordringer, der er værd at løse. Vi søger efter de bedste løsninger og hjælper med at implementere dem. Vores mål er, at vi gennem innovation får løst det rigtige problem – til gavn for forretningen og brugerne.

Din virksomhed skal formentlig håndtere transformation til usikkerhed, og Sopra Steria har en ramme for innovation, der er den kompetence, metoder, værktøjer og struktur, du skal bruge for at lykkes med innovationsinitiativerne. Vi baserer vores arbejde på eksperimentelle og anerkendte metoder som Lean Startup og Design Thinking.

Det gør vi for at sikre gode resultater for vores kunder. Vi brænder for den gode brugeroplevelse, men det dækker ikke alt, hvad du skal bruge for at få succes. Derfor kombinerer vi brugeroplevelse med moderne teknologi og solid forretningsforståelse. Vi sigter efter løsninger, der er attraktive, bæredygtige og mulige at implementere - hurtigt leveret og med dokumenteret værdi.

Vores ekspertise

Sopra Steria tilbyder en bred vifte af tjenester inden for en række områder. Gør dine udfordringer til muligheder, gerne med os og vores eksperter, der er opdateret på discipliner og teknologitrends.

Automation & RPA System Development Architecture & Integration 

De brancher vi arbejder i

Vores kunder kommer fra mange forskellige brancher. Det er ofte sådan, at en god løsning til én kunde kan inspirere dig til at løse en udfordring med en anden kunde, uanset branche.

Offentlig Sektor Forsvar & Beredskab Pension, Bank & Forsikring

 

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe med at hjælpe dig i din digitaliseringsrejse på e-mail: rasmus.halvor@soprasteria.com 
eller på telefon +45 61 77 70 70

Kontakt os

Rasmus Halvor
Rasmus Halvor
Director of Sales And Business Development

Udvalgte kunde referencer

Læs mere om de spændende projekter vi har løftet sammen med vores kunder

Sampension: Den digitaliserede pensionskasse

dec 9, 2019, 16:55
Title : Sampension: Den digitaliserede pensionskasse
Button label :

Digitalisering af forretningsprocesser har hjulpet Sampension med at slippe af med flaskehalse. Det har medført mere tilfredse kunder. Det er resultatet, når kundesager, der normalt tog måneder at behandle, nu kan håndteres i løbet af et par timer eller helt automatisk.

Nemmere sagsstyring og bedre service

Pensionskassen Sampension har til stadighed søgt at integrere arbejdsgange fra forskellige IT-systemer for at skabe gennemsigtighed og forbedre kvaliteten i behandlingen af kundesager.

Nøglepunkter

  • Nemmere sagsstyring og bedre service for Sampensions 280.000 kunder
  • Ambitiøs BPM og IT-transformationsprojekt, der har resulteret i en fremtidssikker platform
  • Digitaliserede processer, der nedsætter fejl og forbedrer den generelle kvalitet

Udfordringen

Sampension har ca. 280.000 kunder. De administrerer pensionsordninger for funktionærer i kommuner og centraladministrationen. Sampensions strategi er at levere effektiv administration af pensionsfonde og investeringsporteføljer til lave administrations-omkostninger. 

Flaskehalse og manuelle arbejdsprocesser er med årene kommet til at udgøre en trussel mod Sampensions strategi og kerneforretning. Som følge heraf har Sampension besluttet at arbejde på at digitalisere alle pensionskassens kerneforretningsprocesser på en pragmatisk måde. Sammen har Sampension og Sopra Steria bestræbt sig på at levere en løsning, der integrerer mange forskellige IT-systemer for at levere en perfekt brugeroplevelse for kunder, medarbejdere og ledelse.

Vores løsning

IT-strukturen, som Sopra Steria har udviklet, integrerer mange forskellige IT-systemer til en sammenhængende platform. Limen, der binder det hele sammen, er en individuelt tilpasset løsning, der integrerer sagsstyringssystemer, kundeservicesystemer og dokumenthåndteringssystemer med produkt- og policesystemer.

Systemets brugervenlighed har været en vigtig faktor ved overgangen fra manuel til digital sagsbehandling. Løsningen er brugervenlig, og brugergrænsefladen tilpasser sig til den foreliggende opgave. Dette giver medarbejderne en oversigt over såvel deres egne opgaver som arbejdsbelastningen i afdelingen, og de kan nemt udveksle sager med hinanden. Løsningen rummer desuden en rapporteringsgrænseflade, der giver ledelsen et detaljeret overblik og KPI for arbejdet, der er under afvikling.

Hvordan vi samarbejdede

Indførelse af nye arbejdsmetoder for Sampension har været både et IT-transformationsprojekt og et ambitiøst projekt i forretningsprocesstyring. Sampension og Sopra Steria havde et tæt samarbejde med henblik på stadig udvikling og modernisering af Sampensions IT-platform.

I hele processen har Sopra Steria arbejdet tæt sammen med Sampensions strategiske rådgivere og projektorganisation for løbende at gennemgå og sikre, at transformationen ville opfylde de strategiske mål. Sopra Steria har arbejdet både på stedet hos Sampension og fra egne lokaler.

Et højt ekspertniveau i forståelse af komplekse forretningsprocesser fordelt på en række forskellige IT-systemer har været en forudsætning for dette projekts succes og for, at det kunne leve op til forventningerne. Sopra Steria har erhvervet en dybtgående og grundig forståelse af forretningsprocesserne i Sampension ved at gennemføre interviews, workshops og forreningsanalyser og kombineret dette med teknisk indsigt og erfaring fra andre BPM- og IT-transformations-projekter inden for den finansielle sektor.

Den løsning, Sopra Steria har leveret, har forøget produktiviteten ved at automatisere arbejdsgange i sagsbehandlingen. Mere trivielle arbejdsgange som f.eks. nye medlemskaber bliver nu behandlet fuldstændig automatisk. Med 15-20.000 nye medlemskaber hver år har det bevirket, at medarbejderne i Sampension har mere tid til at fokusere på kundeservice og mere komplekse problemer i forbindelse med behandlingen af kundesager.

Sopra Sterias løsning forbedrer også kundernes bruger-oplevelse, da de nemmere kan få et hurtigt svar, når de kontakter Sampension i forbindelse med en fore-spørgsel.  Kunderne kan følge udviklingen i deres personlige profil og pensionsordninger på Sampen-sions hjemmeside, der er fuldt integreret i løsningen.

For Sampensions ledelse er det i dag nemmere at se, om pensionskassen opfylder sine servicemål, og det er muligt at få en detaljeret rapport om præstationerne i forbindelse med forskellige aspekter af sagsbehandlingsprocessen i Sampension. Med en fleksibel løsning fra Sopra Steria er det nemmere at vedligeholde systemet og foretage yderligere forbedringer i takt med, at kundebehov og forretningsmål ændres med tiden.

Tags :
  • digitalisering
  • Kundesager
  • Kundeservice
  • Sagsstyring
  • Sampension