Detailbranchen er i kraftig forandring
Kundernes forventninger til digitale tjenester stiller krav til effektiv online handel og en god kundeoplevelse – både fysisk og digitalt. Det er nemt for kunder at sammenligne priser online, men den største omsætning kommer stadig fra salget i fysiske butikker. Derfor er det nødvendigt at tilpasse værdikæden, så salget gennem forskellige kanaler bliver kombineret effektivt, hvilket sikrer langsigtet rentabilitet og bæredygtighed.
Data giver gevinster
En vigtig forudsætning for succes er evnen til at strukturere og håndtere store mængder data. Dette sikrer bedre styring, automatisering og hurtigere, mere præcise beslutninger baseret på fakta. Effektiv brug af data giver betydelige konkurrencefordele, men kræver også indsigt i kundernes behov. Først når du kender dine kunder, kan du ramme den rette målgruppe i detailhandel med den rigtige markedsføring, service eller produkt – på det rette tidspunkt.
Hvordan hjælper vi?
Sopra Steria er opdateret på udviklingen og de nyeste trends indenfor detailhandel, engros og fødevareproduktion. I mange år har vi hjulpet nogle af de største aktører indenfor dagligvarer, apoteker, faghandel og fødevareproduktion med at udnytte muligheder og løse udfordringer. Vi samarbejder også med velkendte internationale detailkæder som Marks & Spencer og Tesco samt store mærkevarekoncerner som Kraft og Nestlé.
Deling af viden og kompetence
Vi vægter højt at efterlade kompetence og viden hos vores kunder gennem vores princip om vidensdeling: Power of Sharing. Sopra Steria er din transformationspartner og kan assistere på tværs af en lang række fagområder.
Projekter indenfor handel og service