ITxM_1560x515

IT Service Management & IT Business Management

Vi leverer rådgivning, sparing og udviklingskompetencer med fokus på at implementere, optimere, og effektivisere IT Service Management (ITSM) og IT Business Management (ITBM) hos vores kunder.

ITSM inkluderer alle de aktiviteter, som kræves for, at I kan designe, implementere, levere, styre og supportere den samlede livscyklus for jeres organisations IT services.

ITBM er fokuseret på at drive IT som en egen forretningsenhed og tilsikre, at initiativer og investeringer i IT er tilpasset den samlede forretningsstrategi. Vores ITBM ydelser inkluderer disciplinerne IT Financial Management, Project and Portfolio Management og Application Portfolio Management og understøtter:

  • Effektivisering af demand management
  • Balancering af ressourcer
  • Eksekvering efter både vandfald og agile metoder
  • Finansiel budgettering og mulighed for at knytte omkostninger direkte til IT services og løsninger

Fra idé til forankring

Funderet på anerkendte rammeværker som eksempelvis ITIL arbejder vi kontinuerligt med at forbedre kvaliteten af vores kunders IT Services.
Vi er som en af de få aktører i dette marked i stand til at hjælpe jer inden for treenigheden af ”People, Proces og Tools”. Derved kan vi assistere hele vejen fra ide til forankring - uagtet om det omhandler proces- eller værktøjsimplementering til understøttelse af ITBM/ITSM. Vores erfarne team af specialister leverer:

  • Rådgivningsydelser vedr. procesimplementering og optimering
  • Implementering af IT løsninger
  • Udvikling og integration af ITSM løsninger til andre systemer
  • Organisatorisk forankring og undervisning af slutbrugere

Markedsførende løsninger

Alle som arbejder med ITSM og ITBM har behov for en god platform til at understøtte arbejdet. I Sopra Steria har vi veletablerede partnerskaber med en række af markedets førende leverandører. Vi tilbyder vores kunder er bred vifte af services og kan bl.a. tilbyde markedsførende løsninger:

  • ServiceNow
  • BMC Remedy
  • Atlassian

Blogindlæg

Cooperation in front of a screen

Valg af ITSM værktøj: Seks konkrete tips

| Sopra Steria Danmark

Referencer

Vil du vide mere?
Ian Dickie
Ian Dickie Head of Customer Centric Management and Digital Platform Services