IT-Business Management & Service Management 

Flere virksomheder og organisationer indser at digitalisering er helt essentiel for at sikre fortsat vækst og dermed også overlevelse i markedet. Derfor rykker IT helt ind i kernen af forretningen og IT-afdelingens traditionelle rolle som passiv ordremodtager er under transformation. Samtidig betyder flere agile arbejdsmetoder, at vi ser en acceleration i hastigheden, hvormed forretningen efterspørger nye services. At følge med den udvikling kræver Robuste og “fit-for-purpose" processer og produkter, som er understøttet af værktøjer, der sikrer effektiv eksekvering.

Få mere værdi ud af jeres IT

Vi leverer rådgivning, sparring og udviklingskompetencer med fokus på at implementere, optimere, og effektivisere IT Service Management (ITSM) og IT Business Management (ITBM) hos vores kunder. 

ITSM inkluderer alle de aktiviteter, som kræves for, at I kan designe, implementere, levere, styre og supportere den samlede livscyklus for jeres organisations IT-services. 

ITBM er fokuseret på at drive IT som en egen forretningsenhed og tilsikre, at initiativer og investeringer i IT er tilpasset den samlede forretningsstrategi.

Vores ITBM ydelser inkluderer disciplinerne IT Financial Management, Project and Portfolio Management og Application Portfolio Management og understøtter: 

  • Effektivisering af demand management 

  • Balancering af ressourcer 

  • Eksekvering efter både vandfald og agile metoder 

  • Finansiel budgettering og mulighed for at knytte omkostninger direkte til IT services og løsninger

Fra idé til forankring 

Funderet på anerkendte rammeværker som eksempelvis ITIL arbejder vi kontinuerligt med at forbedre kvaliteten af vores kunders IT-services. Vi er, som en af de få aktører i dette marked, i stand til at hjælpe jer inden for treenigheden af ”People, Proces og Tools”. Derved kan vi assistere hele vejen fra idé til forankring – uanset om det handler om proces- eller værktøjsimplementering. Vores erfarne team af specialister leverer: 

  • Rådgivningsydelser vedr. procesimplementering og optimering 

  • Implementering af IT løsninger 

  • Udvikling og integration af ITSM løsninger til andre systemer 

  • Organisatorisk forankring og undervisning af slutbrugere 

Markedsførende løsninger 

Alle som arbejder med ITSM og ITBM har behov for en god platform til at understøtte arbejdet. I Sopra Steria Danmark har vi veletablerede partnerskaber med en række af markedets førende leverandører og gennem vores skandinaviske organisation er der rig mulighed for at hente kompetencer ind som er eksperter i netop jeres platform. 

Se alle vores kerneydelser

Kontakt os

Rasmus Halvor
Rasmus Halvor
Director of Sales And Business Development

| Sopra Steria Danmark

Valg af ITSM værktøj: Seks konkrete tips

| Sopra Steria Danmark

Når Infrastruktur bliver kode