Business & CRM systemer

Find den rigtige kombination af Business & CRM systemer her

For hvad er et CRM system egentlig? Customer Relationship Management (CRM) er en filosofi og et værktøj, der hjælper jer til at udvikle rentable relationer med loyale kunder. Hele grund ideen med CRM er, at samle alt den information du har om en kunde, ét centralt sted, så alle informationer kan benyttes i forskellige konstellationer og til forskellige formål.

Således at alle, som har kontakt med den enkelte kunde kan kommunikere ud fra de informationer, som kunden selv har givet, eller som du har erfaret. Det giver virksomheden et godt udgangspunkt for at pleje eksisterende kunderelationer og bygge nye og stærke forretningsforbindelser. Her taler vi om brugbare insights  kunde data, kontakt information, mulige leads og salgsmuligheder skabt ud af information fra kundeservice, marketing, salg og sociale medier på tværs af platforme og samlet på ét sted i en cloud løsning. Så er din data altid opdateret og kan tilgås når som helst og hvor som helst.

Hvordan vælger du det helt rigtige CRM løsning?

At skaffe nye kunder er ikke kun svært og tidskrævende, men også dyrt og derfor vælger mange virksomheder en implementering af en CRM-løsning til kundehåndtering, hvorved både salg og kundeloyaliteten kan øges. Dog har man i mange virksomheder både en CRM-løsning samt andre systemer til håndtering af kunder.

En stor del af alle kundevendte medarbejdere har deres arbejde i et eller flere systemer, herunder CRM som et primært værktøj. Ofte er andre systemer dog også i spil. Specielt sker håndtering af kundekontakt ofte igennem andre former for CX-løsninger, hvilket kan give uhensigtsmæssige arbejdsgange med mange system-skift og manuel fremsøgning af kunder.

Vi har et stærkt dedikeret team i Danmark og med et stort stærkt skandinavisk netværk med mere end 400 konsulenter inden for CRM løsninger. Vi hjælper jer med at opnå konstant udvikling i jeres CRM systemer og samtidig sikre, de bliver brugt optimalt med jeres kunder som omdrejningspunkt. 

Kontakt os

Hos Sopra Steria har vi ekspertise inden for automatisering af jeres systemer

Der findes mange forskellige CRM-software, og det kan være svært at træffe det rigtige valg for din virksomhed. Det er helt klart en god øvelse at overveje nøje, hvad du du egentlig har behov for, før du lægger dig fast på CRM løsning. Tal det igennem med dit team først, og få afklaret hvad deres behov er, så du kan lave en CRM-strategi og få en bedre forståelse af, hvad din CRM-software skal indeholde. Her er nogle af de udfordringer du kan komme ud for, især hvis du har et blandet systemlandskab. 

Et blandet systemlandskab kan give flere udfordringer: 

  • Svært at skabe et 360 graders kundeoverblik
  • Lavt niveau af automatisering 
  • Mange system-skift
  • Silo-opdelt data og derved ikke en datadrevet forretningsudvikling 
  • Lang behandlingstid - manuel fremsøgning af kunder 
  • Lav kundetilfredshed
  • Ingen proaktivitet og Next Best Action 

 

Opnå øget værdi for både kunder og medarbejdere 

Gennem målrettet brug af eksisterende kundeoplysninger kan virksomheder sikre og skræddersy tilbud, der appellerer til kunden. En korrekt implementeret CRM løsning giver således ikke kun virksomheden indsigt i, hvilke muligheder de har for at skabe forretning med hver kunde, men det bliver også et redskab til at måle kundernes værdi. Det rette CRM-system kan hjælpe med at strømline det daglige workflow, det giver mere tid til dit team til måske at kunne overskue andre arbejdsområder, som at udvikle jeres services, kvalificere nye leads, og tilføje nye og innovative produkter.

At samle alle kundedata ét sted, gør det lettere for jeres medarbejdere at arbejde effektivt og gør det muligt for alle berørte medarbejdere at følge med i, hvad der sker i de enkelte kundesager. At have automatiseret og samlet al information i en samlet løsning, gør det let at kontakte kunder på det rigtige tidspunkt og med den rigtige kommunikation, hvilket kan føre til øget salg og skabe vækst.

Nogle helt klare opnået effekter med en god CRM implementation er: 

  • Mere ny- og opsalg 

  • Højere kundetilfredshed igennem personificeret behandling 

  • Højere proaktivitet 

  • Automatisering af trivielle opgaver 

  • Højere medarbejdertilfredshed 

  • Kortere behandlingstid 

  • Datadrevet forretningsudvikling 

Bruger I i dag flere forskellige systemer, kan I opnå store synergier ved at integrere disse løsninger.  

Kontakt os

Rasmus Halvor
Rasmus Halvor
Director of Sales And Business Development

Læs mere om, hvad Sopra Steria kan gøre for dig og din virksomhed:

Automation & RPA Architecture & Integration System Development Machine Learning Datadrevet Innovation

Trade Point: Minimerer antallet af systemer og omkostninger med Microsoft Dynamics 365

Trackunit: Global kundehåndtering i skyen

Sopra Steria modtager EMEA ServiceNow pris

Field Service skaber overblik i jeres servicevirksomhed

Stil dig selv disse 6 spørgsmål, når du skal finde den rette CRM-løsning