Designing the fundamentals of the Platform Driven Company

Business & CRM systemer

Customer Relationship Management (CRM) er en filosofi og et værktøj, der hjælper jer til at udvikle rentable relationer med loyale kunder. Vi har et stærkt dedikeret team i Danmark og med et stort stærkt skandinavisk netværk med mere end 400 konsulenter inden for CRM løsninger. Vi hjælper jer med at opnå konstant udvikling i jeres systemer og samtidig sikre, de bliver brugt optimalt med jeres kunder som omdrejningspunkt. 

Kunder, salg, pipeline, fieldservice og 360 graders overblik 

 

At skaffe nye kunder er ikke kun svært og tidskrævende, men også dyrt og derfor vælger mange virksomheder at implementere en CRM-løsning til håndtering af kundeforhold, hvorved både salg og kundeloyaliteten kan øges. Dog har man i mange virksomheder både en CRM-løsning samt andre systemer til håndtering af kunder.

En stor del af alle kundevendte medarbejdere har deres arbejde i et eller flere systemer, herunder CRM som et primært værktøj. Ofte er andre systemer dog også i spil. Specielt sker håndtering af kundekontakt ofte igennem andre former for CX-løsninger, hvilket kan give uhensigtsmæssige arbejdsgange med mange system-skift og manuel fremsøgning af kunder.

Et blandet systemlandskab kan give flere udfordringer: 

  • Svært at skabe et 360 graders kundeoverblik
  • Lavt niveau af automatisering 
  • Mange system-skift
  • Silo-opdelt data og derved ikke en datadrevet forretningsudvikling 
  • Lang behandlingstid - manuel fremsøgning af kunder 
  • Lav kundetilfredshed
  • Ingen proaktivitet og Next Best Action 

 

Customer Relationship Management

Opnå øget værdi for både kunder og medarbejdere 

Gennem målrettet brug af eksisterende kundeoplysninger kan virksomheder sikre og skræddersy tilbud, der appellerer til kunden. En korrekt implementeret CRM løsning giver således ikke kun virksomheden indsigt i, hvilke muligheder de har for at skabe forretning med hver kunde, men det bliver også et redskab til at måle kundernes værdi. 

At samle alle kundedata ét sted, gør det lettere for jeres medarbejdere at arbejde effektivt og gør det muligt for alle berørte medarbejdere at følge med i, hvad der sker i de enkelte kundesager. At have al information i en samlet løsning, gør det let at kontakte kunder på det rigtige tidspunkt og med den rigtige kommunikation, hvilket kan føre til øget salg. 

Nogle helt klare opnået effekter med en god CRM implementation er: 

  • Mere ny- og opsalg 

  • Højere kundetilfredshed igennem personificeret behandling 

  • Højere proaktivitet 

  • Automatisering af trivielle opgaver 

  • Højere medarbejdertilfredshed 

  • Kortere behandlingstid 

  • Datadrevet forretningsudvikling 

Bruger I i dag flere forskellige systemer, kan I opnå store synergier ved at integrere disse løsninger.  

 

Blogindlæg

Indfrier I jeres kunders forventninger, når de kontakter jer?

| Claes Kofoed

Hvilken oplevelse giver du dine kunder, når de onboardes i din virksomhed?

| Signe Rohde Jensen

Indsigt til at styrke og udvikle de demokratiske samtaler på Folkemødet

| Nicolai Ginge, Jane Husen

Referencer

Trade Point: Minimerer antallet af systemer og omkostninger med Microsoft Dynamics 365

Trackunit: Global kundehåndtering i skyen

Vil du vide mere?
Henrik Hajslund
Henrik Hajslund Sales Director
Nyheder