Virksomhedsforbedring

Nye teknologiske løsninger giver fantastiske muligheder for bedre kundeoplevelser og effektivisering af arbejdsprocesser.

Dog viser undersøgelser, at mange forbedrings- og effektiviseringsinitiativer ikke når deres mål på grund af manglen på en struktureret tilgang og implementering. For at lykkes med løbende forbedringer kræves ekspertise inden for både proces, organisation og teknologi.

 

Sopra Steria tilbyder følgende ydelser:

  • Kundeorientering
  • Effektivisering
  • Forandringsledelse
  • Kontinuerlig forbedring
  • Virksomhedsarkitektur
  • Organisationsudvikling

Kundeorientering

For at få succes med kundeorientering er det afgørende at inddrage kunden i virksomhedens netværk. Kundeorientering handler om at tilpasse organisationen til effektivt at imødekomme kundens skiftende behov og præferencer. En god analyse af kundens adfærd og præferencer gennem digitale spor vil give virksomhederne et godt grundlag for at identificere kundernes behov i realtid.

Effektivisering

Besparelser er blevet en del af hverdagen. Digitalisering giver mange muligheder for blandt andet standardisering og automatisering af processer, rensning af gammel teknologi og gennemgribende organisationsforandringer.

Forandringsledelse

Virksomheder opnår sjælendt de ønskede effekter af deres digitale forandringsprojekter. Selv om behovet for forandring kan synes indlysende, viser det sig i praksis at være vanskeligt at opnå effekten af forandringen, fordi forandringen skal forankres hos individer, som oplever ændringer i deres arbejdssituation. Uden at den enkeltes accept vil organisationen ikke lykkes med sin forandring.

Kontinuerlig forbedring

Med god planlægning kan implementering af kontinuerlig forbedring høste store fordele i form af øget effektivitet og lavere omkostninger. Vores ydelser inden for kontinuerlig forbedring inkluderer: Lean, værdikædeanalyse og servicedesign. Derudover tilbyder vi et program for kontinuerlig forbedring, som blandt andet indeholder proceskortlægning, kerneårsagsanalyse og Key Performance Indicator (KPI) -træning.

Organisationsudvikling

Digital transformation kræver en gennemgribende omstilling. Organisationen skal øge sin evne til at gennemføre sine aktiviteter, løse udfordringer og nå sine egne mål

 

Hvorfor vælge os?

Sopra Steria kender teknologien og mulighederne, der ligger i at sammenstille digitale spor til værdiskabelse. Digitale spor bør udnyttes til at identificere, hvad brugere er optaget af og har behov for i forskellige situationer.

Sopra Steria har en holistisk forbedringsmetode, der sikrer en struktureret tilgang til proces, organisation og teknologi. Vi kan hjælpe med at realisere gevinster inden for identificerede områder.

 Vores unikke kultur for vidensdeling sikrer overførsel af viden til vores kunder. Vi arbejder tæt sammen med vores kunder, og står skulder ved skulder sammen om at gennemføre de vedtagne mål og planer i organisationen.

Har du spørgsmål?

Anders-Isling_120x120_1Anders Isling
Director, Head of Business Consulting, Denmark
Tlf: +45 26 30 60 95
E-mail: anders.isling@soprasteria.com