Hvorfor vælge os?

Lad Sopra Steria blive din vejleder i den digitale transformation

Vælg Sopra Steria, hvis du er på udkig efter en partner, der forstår dine unikke udfordringer og kan hjælpe med at navigere i den komplekse verden af i både den private og offentlige sektors digitalisering. Vi er her for at hjælpe dig og din organisation med at udnytte det fulde potentiale af digital teknologi, til gavn for dine borgere, medarbejdere og samfundet som helhed.


Vi har ekspertise indenfor alle brancher 

Digitalisering af den offentlige og private sektor 

Når det kommer til digitalisering af den offentlige sektor, har vi i Sopra Steria en ambition om at skabe værdi og effektivitet gennem vores omfattende erfaring og indgående forståelse for sektorens unikke udfordringer og muligheder. Vores primære mål er at hjælpe med at skabe en smartere og mere effektiv offentlig sektor, der bedst tjener borgerne. Traditionelle forretningsmodeller udfordres i stigende grad af digitale modeller, og derfor er en storstilet digitalsering af både den offentlige og private sektor i gang. 

Sopra Steria har erfaring med flere rammeaftaler, hvor vi leverer højt kvalificeret rådgivning til digitalisering af både private og offentlige virksomheder på konkurrencedygtige vilkår.

End-to-end-leverandør

Vores ydelser dækker hele værdikæden – fra idéudvikling, styring og ledelse, til udvikling, gennemførelse og videre forvaltning. Vi har en af markedets mest omfattende ydelsesporteføljer, deriblandt strategiudvikling, IT-rådgivning, infrastruktur- og systemudvikling, digitale løsninger og drift. Vi vælger teknologi efter den opgave, vi sammen med jer står overfor og ikke den anden vej rundt. Det betyder, at vi bruger energi på at sætte os ind i jeres behov og rådgiver jer derefter.

Måden vi arbejder på

Når vi opstarter et samarbejde med jer, så sætter vi os grundigt ind i jeres problemstillinger og egenskaber. Vi tror ikke på facitsvar. Vores vigtigste værktøj er at lytte – opmærksomt og omhyggeligt – før vi anbefaler en løsning. Ved at danne os det fulde billede af jeres organisation, kan vi hjælpe jer med digitale løsninger, der oftest kan løse mere end én udfordring af gangen. Uanset hvad vi skal levere, så skal I som kunde føle jer trygge ved, at vi leverer som lovet, og at vores ekspertise bidrager til reel værdiskabelse.

Kontakt os

Rasmus Halvor
Rasmus Halvor
Director of Sales And Business Development

Telenor: ALFA sikrer stabil mobilnetværk og cybersikkerhed

sep 9, 2024, 01:00
Title : Telenor: ALFA sikrer stabil mobilnetværk og cybersikkerhed
Button label :


Kort version

  • Effektivisering af mobilnetværk: Telenor har implementeret overvågningssystemet ALFA, som gør det muligt at opdage og rette fejl hurtigere, hvilket sikrer stabil mobil dækning og reducerer omkostninger.
  • Smidig og fremtidssikret teknologi: ALFA har erstattet gammeldags teknologi med mere tidssvarende mikrotjenester, der er lettere at tilpasse og integrere med andre systemer, hvilket gør systemet klar til fremtidige behov.
  • Forbedret service og besparelser: med ALFA har Telenor reduceret antallet af teknikerværksteder og graveskader markant, hvilket både forbedrer kundeoplevelsen og skaber betydelige besparelser.

En forbundet hverdag

Vi tager mange ting for givet i vores hverdag, som lys, vand og selvfølgelig mobil dækning. Men bag disse services ligger der en kompleksitet, der kræver konstant opmærksomhed. Som Andreas Løyning, Head of Operations hos Telenor, siger: "Mobilen er så integreret i vores liv, at vi ikke tænker på, at vi altid har dækning. Og når vi en sjælden gang mister dækning, bliver det en krise."

Mobilnettet er ikke kun vigtigt for sociale medier, vi bruger det også til banktjenester, e-handel, sundhed og nødhjælp og et velfungerende net er essentielt for samfundskritisk infrastruktur, som forsvar, politi og ambulancer, samt for virksomheder indenfor energi og logistik.

ALFA – et skridt mod fremtiden

Telenor har i samarbejde med Sopra Steria udviklet ALFA, som har moderniseret deres overvågningssystem og dette nye system gør det muligt at opdage og rette fejl langt hurtigere. I stedet for at rykke ud på falske fejlinformationer, kan Telenor nu bruge ressourcerne på mere reelle problemer og dermed bruge flere ressourcer til at forbedre kvaliteten af mobilnettet.

En ny måde at arbejde på

Med ALFA har Telenor skiftet fra gammel teknologi til mere tidssvarende mikrotjenester, som er lettere at tilpasse og integrere med andre systemer. Dette giver fleksibilitet og gør systemet klar til fremtidens behov og som Andreas Haavaldsen, projektleder fra Sopra Steria, forklarer: "Denne type IT-udvikling er en læringsproces, hvor løsninger bliver til undervejs og tilpasses de reelle behov".

Andreas Løyning, Head of Operation i Telenor og Andreas Haavaldsen, Projektleder fra Sopra Steria Norge.

Fleksibilitet og styring

Et fleksibelt arbejdsmiljø er centralt i udviklingen af systemet. Det betyder, at teamene har brug for frihed og fleksibilitet, men det er samtidig vigtigt at sikre, at projektet ikke mister retning. Haavaldsen understreger, at det kræver stabil ledelse og klare strategiske mål for at undgå, at autonome team udvikler løsninger, der går ud over de oprindelige behov. Fleksible processer og hyppige møder har hjulpet med at sikre hurtigt beslutningstagning og fremdrift i projektet.

Kritisk infrastruktur

Digitalisering har gjort samfundet mere sårbart, da mange af de vitale funktioner afhænger af teknologiske systemer og Telenor’s netværk er derfor en vigtig del af den samfundskritiske infrastruktur. "ALFA hjælper os med at sikre, at vi kan løse de vigtigste opgaver, som at holde netværket stabilt under kriser, og sørge for at kritisk infrastruktur fungerer i nødsituationer,"  siger Løyning.

Færre omkostninger og bedre service

ALFA har givet Telenor flere fordele og I det første kvartal 2024 reducerede de antallet af unødvendige besøg af teknikere med 45%. Dette betyder, at fejl kan rettes hurtigt fra terminaler, hvilket sparer tid og penge. Desuden er antallet af graveskader blevet reduceret med 36%, hvilket både forbedrer kundeoplevelsen markant og giver store besparelser for Telenor. Med ALFA har Telenor ikke kun opnået et mere effektivt netværk, men også skabt et fundament for fremtidig vækst og sikkerhed.

Mangler du en digitaliseringspartner, så er vi klar til at hjælpe dig.

Læs flere af vores kundecases

Streamingtjeneste til Telenor Stream Telia: Digital transformation Stokke: Udvikling af dataplatform REMA 1000 som datadrevet virksomhed

Tags :
  • ALFA-system
  • Cybersikkerhed
  • Fejlidentifikation
  • Fejlretning
  • IT-udvikling
  • Kritisk infrastruktur
  • Mikrotjenester
  • Mobilnetværk
  • Overvågningssystem
  • Telenor