Indsigt til at styrke og udvikle de demokratiske samtaler på Folkemødet

af Nicolai Ginge - Principal Consulting Manager af Jane Husen - Consulting Manager | Læsetid: minutter

I Sopra Steria er vi rigtig stolte af, at have bidraget til den demokratiske proces og hjulpet Folkemødet med at blive mere digitale og ikke mindst, at have skabt en mulighed for at få ’on the spot’ indsigter fra deltagere på Folkemødet.

 

Folkemødet anno 2021 har som mange andre større arrangemeneter været udfordret af Covid-19 situationen. Det har været nødvendigt, at skulle tænke nyt og kreativt for at få etableret et Folkemøde, som både kunne være nærværende på Bornholm, men også kunne række ud digitalt. I den proces henvendte Folkemødet sig til blandt andet IT-Branchen (ITB) for at få inspiration til, hvordan man kunne etablere et mere digitalt folkemøde. Dette mundede ud i en fælles workshop, hvor der blev kastet mange tanker og ideer op i luften.


Som en del af IT-Branchens udvalg for den gode brugeroplevelse, så vi muligheden i, at bidrage til at løse nogle Folkemødets udfordringer. Med en stærk baggrund i at arbejde med digitalisering og brugeroplevelser har vi i Sopra Steria kørt et kort forløb i samarbejde med Folkemødet. Vi har afholdt et par gode sparrings workshops omkring udfordringer og problemstillinger som Folkemødet stod med og vi endte op med, at stille et lille men skarpt hold af unge talenter med støtte fra vores erfarne konsulenter og rådgivere til rådighed for Folkemødet.

 

"I samarbejde med Sopra Steria fik vi identificeret en digital mulighed der kunne gavne Folkemødet ’21 og de mange kommende Folkemøder. På kort tid fik vi designet og implementeret en digital brugerundersøgelse, der kan være med til at styrke og udvikle de demokratiske samtaler på Folkemødet. Med professionalisme, gåpåmod og en can-do attitude var det en fantastisk samarbejdspartner"

- Pelle Nybirk, Kommunikationschef i Foreningen Folkemødet. 

 

At skabe et nyt samarbejde med en ny kunde rent digitalt under Covid-19 kunne måske godt være en udfordring, men med Folkemødet har det været en super fin, sjov, konstruktiv og opgaveorienteret fornøjelse, udtaler Jane Husen, som var ansvarlig for leverancen og for at sikre, at Folkemødet hele tiden har været og følt sig i centrum.

 

Det handlede nemlig ikke bare om at levere noget IT, men i lige så høj grad at bidrage til processen og være med til at skabe noget som Folkemødet fremadrettet kan bruge som en del af deres digitale arbejde. 

 

Vi ser frem til at Folkemødet 2021 forhåbentligt bliver en fantastisk event både fysisk og digitalt.


Ønsker du at høre mere om hvad vi kan hjælpe din virksomhed med i forhold til rådgivning og digitalisering, så tager vi gerne en kop kaffe og en dialog om netop jeres udfordringer.

Search