Handel og service

Digitale ydelser ændrer forbrugernes vaner og ændrer pris og rentabilitet. Internettet giver øget forbrugermagt, noget som øger konkurrencen for både handelsbranchen og udbydere.

Udfordringer og nye muligheder

Der er betydelig variation i niveauet af lønsomhed og vækst i handel og service. Årsagerne er meget varierede. Handelsfirmaer møder stærkere konkurrence vertikalt fra både deres egen og andre brancher. Den horisontale konkurrence øges ved at producenterne etablerer egne butikker og forhandlere tager kontrol på engrosniveau.

Nethandelen presser prismarginerne og dem med fysiske butikker oplever i stigende grad at blive anvendt som prøverum - varerne bestiller kunden online til en lavere pris. Udbydere oplever, at internettet åbner op for en betydelig grad af gennemsigtighed og øget kundemagt.

De, der arbejder strategisk med omkostningseffektiv drift, prisstrategi og / eller koncept og position er dem, der synes at være mest succesfulde over tid.

Vi kan bidrage

I mere end 40 år har Sopra Steria assisteret virksomheder i Europa til at møde udfordringerne med ændrede kundemønstre, industriel fragmentering og omkostningsoptimering i en verden med stadig hurtigere teknologisk udvikling.

Nogle af vores kunder

Sopra Steria har bistået kendte detailkæder som Marks & Spencer og Tesco. I Storbritannien arbejder vi tæt sammen med hotel- og restaurantkæden Whitbread. Vi har hjulpet Mitchells & Butlers - en af de største kæder af pubber, barer og restauranter - med omfattende ny dataarkitektur og datatransformation.

I Skandinavien arbejder vi med:

  • NorgesGruppen
  • Coop
  • Rema 1000
  • Løvenskiold handel

Har du spørgsmål?

 

Maiken_Lykke_120x120Maiken Lykke
Country Manager, Denmark
Tlf: +45 26 30 60 58
E-mail: maiken.lykke@soprasteria.com